Tesco je v Británi znovu na nohou, zvýšilo svůj tržní podíl
Tesco je zpátky! Podíl maloobchodního řetězce na domácím, tedy britském trhu, totiž vzrostl poprvé za posledních pět let. A podle hodnocení médii oslovených ekonomů, maloobchodní prodejce poskytl další důkaz, že Dave Lewis, generální ředitel společnosti, postavil největší maloobchodní společnost ve Velké Británii zpátky na nohy.
Statistiky to říkají jasně – podle dat Kantar Worldpanel tržby Tesco Plc.za 12 týdnů, končících 9. říjnem, vzrostly o 1,3 procenta a Tesco se tak stalo jedinou ze čtyř největších britských maloobchodních společností, která se může pochlubit růstovým trendem. A to i přes klesající ceny potravin a stále intenzivnějšímu pronikání německých diskontních společností Aldi a Lidl na britský trh. Tescu se tak podařilo zvýšit meziročně podíl na trhu poprvé od roku 2011, a to na 28,2 % z loňských 28,1 %.
Čísla mají podle agentury Bloomberg své "dopady" Lepší prodejní výkonnost Tesco Plc totiž mimo jiné podpoří optimismus investorů, že stávající CEO, Dave Lewis, bude schopen naplnit svůj cíl zdvojnásobit ziskovou marži společnosti do roku 2020. Zatím ovšem růst Tesco Plc ve Velké Británii stále brzdí deflace potravin, jejichž ceny ve sledovaném období klesly o 0,8 procenta. Přesto pokles cen není podle ekonomů tak rychlý, jak se čekalo. Podle produktových specialistů byl pokles cen "zvláště patrný“ u vepřového masa, lupínků a drůbežích produktů.
Dalším problémem, se kterým se maloobchodní řetězce ve Velké Británii potýkají, je devalvace libry. Ta totiž, jak ukázal nedávný spor mezi Tescem a společností Unilever, vyvolává u prodejců dohady o tom, kdo má vlastně nést tíhu vyšších dovozních nákladů, kterým je Velká Británie po odsouhlasení odchodu země z EU po všelidovém hlasování v zemi vystavena. Tesco proto například stáhlo kvůli tomu pomazánky Marmite a zmrzlinu Ben & Jerry z online prodeje.
Obchodní statistiky u konkurence Tesca ale i přesto tak příznivé nejsou – například za posledních 12 týdnů klesly tržby společnosti Sainsbury o 0,4 % a společnosti Asda dokonce o 5,2 %. Tesco Plc podle některých názorů pomáhá návratu zpět do původních pozic orientace na pokrmy, včetně hotových jídel, orientace na „Farm Brands", ale posilování vlastních standardních značek.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Štěpán Křeček, BHS
Tři měsíce v řadě klesají ceny potravin v České republice nejrychleji ze všech zemí Evropské unie
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz