ČR - HDP ve 2Q16 předběžně rostl o 0,9 respektive 2,5%
Hrubý domácí produkt vzrostl ve 2. čtvrtletí podle předběžného odhadu meziročně o 2,5 % a ve srovnání s předchozím čtvrtletím o 0,9 %.
V 1Q to bylo 0,5 respektive 3,1%.
Růst české ekonomiky ve 2. čtvrtletí patřil i nadále mezi nejvyšší v Evropské unii. Hrubý domácí produkt (HDP) očištěný o cenové vlivy a sezónnost1 se podle předběžného odhadu zvýšil meziročně o 2,5 % a ve srovnání s předchozím čtvrtletím vzrostl o 0,9 %.
Klíčový význam pro příznivý vývoj české ekonomiky měla většina odvětví zpracovatelského průmyslu i služeb. Na výdajové straně k růstu HDP přispívala zejména zahraniční poptávka a stabilně rostoucí spotřeba domácností.
Ekonomický růst se na trhu práce i ve 2. čtvrtletí pozitivně projevil růstem zaměstnanosti2. Oproti stejnému období předchozího roku byla zaměstnanost vyšší o 1,6 % a oproti předchozímu čtvrtletí vzrostla o 0,3 %.
_________________________
1 Pokud není uvedeno jinak, jsou všechny zde uváděné údaje očištěny o změny cen, sezónní vlivy a nestejný počet pracovních dní.
2 V pojetí národních účtů.
Zodpovědný vedoucí pracovník: Vladimír Kermiet, ředitel Odboru národních účtů, tel. 274 054 247, e-mail: vladimir.kermiet@czso.cz
Kontaktní osoba: Tereza Košťáková, vedoucí Oddělení čtvrtletních odhadů, tel. 274 052 750, e-mail: tereza.kostakova@czso.cz
Aktuálnost použitých datových zdrojů: 10. srpna 2016
Internetové stránky ČSÚ: https://www.czso.cz/csu/czso/ctvrtletni-narodni-ucty-tvorba-a-uziti-hdp-a-predbezny-odhad-hdp
Termín zveřejnění další RI: 2. září 2016
(Tvorba a užití HDP za 2. čtvrtletí 2016)
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz