(Kurzy.cz)
Typický uživatel kreditky je zajištěný čtyřicátník. Měsíčně zaplatí 8 000 Kč
Nejčastějším uživatelem kreditní karty je vysokoškolsky vzdělaný muž ve věku 40 let pracující v soukromé firmě ve vedoucí pozici nebo IT segmentu, který bydlí ve vlastním bytě nebo domě. Ukazuje to analýza banky Zuno.
Za poslední tři roky vzrostl průměrný věk tohoto držitele kreditní karty o pět let. Kreditkou platí nejčastěji za potraviny, které tvoří 54 procent všech plateb. Deset procent představují úhrady za pohonné hmoty a stejně tak 10 procent tvoří platby v restauracích a barech.
Mezi zajímavá zjištění patří, že kreditní kartu využívá třikrát více mužů než žen a většinou jsou ženatí. Měsíčně zaplatí Češi kreditní kartou prostřednictvím POS terminálů v průměru 8 500 Kč.
„Díky novým technologiím, mezi které patří i bezkontaktní platby, narostl počet uskutečněných plateb. Průměrná hodnota jedné platby se pohybuje na úrovni 324 korun,“ uvádí Ivana Pajtášová, analytička banky Zuno.
Při běžném nakupování lidé více používají debetní kartu. Debetní kartou provedli Češi během prvního kvartálu tohoto roku 650 000 plateb, což činí v porovnání se stejným obdobím minulého roku nárůst o 20 procent. Meziroční nárůst počtu transakcí kreditkou činí 22 procent.
„Obecně můžeme tvrdit, že kreditní kartu aktivně využívají zejména klienti, kteří pracují v soukromém sektoru. Dá se předpokládat, že vzhledem k jejich vedoucím pozicím je jedním z důvodů výše příjmu. Méně vydělávající klienti se spoléhají spíše na povolené přečerpání na účtu. Ve struktuře výdajů českých domácností dlouhodobě dominují výdaje na potraviny,“ dodává analytička Ivana Pajtášová.
V oblasti využívání platebních karet lze vyčíst určité podobnosti mezi českými i slovenskými uživateli, které se každoročně příliš nemění. V létě převažují platby na provoz dopravních prostředků. V zimě jsou to naopak knihy a počítačové příslušenství nebo výdaje za zdravotní potřeby, léky nebo služby.
Banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém
následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online
banky působící v regionu střední a východní Evropy. Služby banky Zuno jsou
dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chytrých telefonů s
operačními systémy iOS, Android nebo Windows Phone, nebo přes kontaktní
centrum. Zuno se ze start-up společnosti stala bankou střední velikosti
nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí
účet, online půjčka, refinancování, kreditní karta nebo kontokorent)
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?