Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  25.07.2016 12:06:20

6 tipů pro úspěšné překonání krizového období podniku

V podnikání může nastat období, kterého jste se vždy obávali. Vaše firma se může dostat do krize. Pro její překonání je nejdůležitější, abyste si sami přiznali, že se v krizové situaci nacházíte. Uchopte ji pak pevně do svých rukou, sestavte krizový plán a jednejte s chladnou hlavou a s nohama na zemi. Plán pravidelně upravujte a mějte dokonalý přehled o svých penězích. V článku vám představujeme šest tipů pro úspěšné překonání krizového období podniku.

TIP č. 1: Zastavte krvácení

V první řadě je důležité identifikovat příčinu krize. Není totiž možné přijít s efektivním plánem pro cestukrize, jestliže neznáte její příčinu. Odhalte tedy oblasti, v nichž na penězích krvácíte, a odstřihněte je od svého byznysu co nejdříve. Položte si otázky, zda nabízená služba generuje zisk nebo zda je o nabízený produkt stále zájem. Jestliže jsou odpovědi negativní, znamená to, že jsou tyto oblasti jednou z příčin krize. Reagujte včas na potřeby svých zákazníků a komunikujte s nimi.

TIP č. 2: Eliminujte emoce

Jestliže čelíte krizi, která by mohla ohrozit chod vašeho podniku, měli byste jednat s chladnou hlavou. V takových situacích je potřeba stanovit si priority a vědět, co je opravdu důležité pro správný nástup na cestu z útlumu. „Podnikatelé v době krize procházejí něčím podobným, co lidé zažívají v různých etapách smutku. Pro správné vyvedení firmy z těžkého období je to ale kontraproduktivní. Lidé totiž téměř nikdy nedělají správná rozhodnutí, když jednají zahlceni emocemi,“ sdělil Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, která působí na poli podnikového poradenství, s tím, že ke zvládnutí krize je potřeba stát nohama pevně na zemi, zhluboka se nadechnout a řídit se objektivním úsudkem.

TIP č. 3: Sledujte svůj kapitál denně

Problémy s tokem kapitálu mohou položit na kolena i takové společnosti, jež by jinak měly našlápnuto k úspěšnému překonání krize. „Až 80 % selhání v byznysu má původ v nedostatečné kontrole cash flow. Kalkulace toku peněz je přitom jedním z nejdůležitějších kroků pro zvládnutí krize. Příjmy a výdaje se denně mění a mít o nich dokonalý přehled je předpokladem pro překonání krizového období a vytvoření krátkodobého i dlouhodobého plánu,“ uvedl Jiří Jemelka.

TIP č. 4: Sežeňte si pomoc

Krize je obtížné období a ne vždy ji můžete vyřešit sami. To platí dvojnásob v případech, kdy vám chybí ty správné schopnosti a dovednosti pro krizový management. Proto je dobré se obrátit na profesionály, kteří mají s takovými situacemi zkušenosti a nejsou zatíženi osobními vztahy. Někdy je totiž potřeba propustit dobrého zaměstnance-kamaráda či řešit obtížnou situaci se zákazníky, což se pro vás může jevit jako nepřekonatelný úkol. Specializované společnosti jsou však na to připraveny, a mohou tak zablokovat případný problém v jeho zárodku.

TIP č. 5: Implementujte krizový plán

Každý plán by měl být postaven na specifických dílčích cílech, jichž je pro úspěšné zvládnutí krize potřeba dosáhnout. Sepište v konkrétních krocích, co vše je nutné vykonat, jaká by měla být časová osa a kdo je schopný jednotlivé úkoly zvládnout. Tímto to však nekončí. Sestavený plán je poté nutné pravidelně revidovat a kriticky pohlížet na plnění jednotlivých kroků.

TIP č. 6: Komunikujte pravdivě a jasně

Nalhávání si či překrucování reality k vyřešení problému nepomůže, ale naopak krizi ještě prohloubí. Proto je potřeba se k problému postavit čelem a mít jasnou komunikační strategii, a to jak ke svým zaměstnancům, tak i k veřejnosti. Čím dříve si sami přiznáte, že je váš podnik v krizi, tím dříve můžete nad situací převzít kontrolu. Motivujte své zaměstnance pozitivním příběhem o změně, kterému všichni porozumí. Jakmile s nimi totiž přestanete komunikovat, sami vycítí, že je něco v nepořádku a nebudou vám věřit. Pro komunikaci s veřejností si pak určete jasnou strategii a jednoho konkrétního člověka, který bude za společnost hovořit.

Ing. Bc. Jiří Jemelka Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.

10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

Ne 22:37  Jak proměnit svůj relax s golfovou holí v nejlepší investici roku? Exkluzivní... Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
02.03.2024  Proč je dovolená na Maledivách skvělou investicí do vašeho zdraví a pohody Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
25.02.2024  NEJKRÁSNĚJŠÍ PLÁŽE HAVAJE Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688