Jak se změnil trh s diamanty s nástupem generace “millennials”?
Na koncovém trhu s diamanty hrají čím dál tím větší roli tzv. millennials, tedy lidé narození mezi roky 1980 až 1999. Je to generace třicátníků, kteří již delší dobu vydělávají a mohou si dovolit pořídit šperky nebo luxusní hodinky. Navíc v tomto věku nejčastěji vstupují do manželství, tedy vybírají zásnubní a snubní šperky. Podle názoru obchodníků většinu zákazníků z této generace zajímá kvalita kamene více než jeho velikost a jsou ochotni utratit i větší sumu peněz za to, co opravdu chtějí. Problémem může být jejich představa o ceně, kterou si vytvářejí na základě cen u internetových prodejců.
Samotné koupi předchází důkladný průzkum na internetu, který trvá třeba dva až tři měsíce, než přichází s víceméně jasnou představou do showroomu. Prodejci se jednoznačně shodují na tom, že nyní jsou zákazníci mnohem více informovaní a mají jasnější představu, co by v butiku chtěli dostat, než před třiceti lety, kdy nakupovala generace jejich rodičů. Často také chtějí upravit design šperku podle svého návrhu a při výběru zásnubního prstenu nezřídka asistuje žena, která prsten od svého nastávajícího dostane. Millennials také zajímá vztah k životnímu prostředí a lidským právům. Kameny se sociálním přesahem v této cílové skupině najdou své kupce i přes vyšší cenu.
Co je charakteristické pro millennials je jejich finanční gramotnost. Chtějí diverzifikovat majetek a část peněz vkládají do komodit. U investice do diamantu to je kromě velkého zhodnocení v čase i emoční záležitost či touha založit rodinnou tradici. Ale jsou i tací, co ještě tolik na zajištění své rodiny nemyslí a poptávají investiční diamanty především na spekulace.
Ze zkušenosti našich obchodníků se poptávají spíše menší investiční diamanty do jednoho, maximálně dvou karátů. Investoři chtějí mít ve svém portfoliu raději více menších a kvalitních kamenů, než jeden velký. Takto sestavené portfolio je více likvidní. Kdyby nastala situace, kdy musí kámen prodat, je škoda přicházet o peníze prodejem velkého kamene, který umí v čase udělat krásná procenta. Obecně se dá říci, že současným trendem je preference kvality kamene před jeho velikostí. Naši zákazníci chtějí co nejkvalitnější kameny dle barvy, čistoty, bez fluorescence, v ideal cut atd.
Jak tuto generaci ještě více nadchnout pro diamanty? Dnešní třicátníky, na rozdíl od předcházejících generací, které vnímaly diamant jako symbol bohatství, nelákají "věci", ale "příběhy". Proto se musí změnit i marketingová komunikace. To si dobře uvědomuje The Diamond Producers Association (DPA), která bude na millennials cílit novou kampaní se sloganem “Real is Rare, Real is a Diamond”. Obecně marketing musí být více informativní než přímo zaměřený na produkt a vycházet ze silných příběhů a té správné image značky. Kromě náplně kampaně jsou důležité i použité kanály pro přenos sdělení.
Sociální sítě a spolupráce s blogy jsou pro prodejce diamantových šperků v komunikaci k millennials klíčové. Dle ankety Rapaport Magazine mezi prodejci v USA jasně vyplývá, že ke komunikaci používají převážně Facebook, Instagram a Pinterest, přes které postují lifestylové obrázky s jejich produkty. Zároveň se zákazníky sdílejí aktuální dění a jejich postřehy nebo události.
Luboš Říha, prezident a zakladatel společnosti DIC
Luboš Říha vystudoval medicínu, ale praxi nikdy nevykonával. V době, kdy lidé v České republice neměli vztah ani důvěru k investičním diamantům, založil s pouhými 5 000 USD firmu právě na prodej této komodity. Z původně malé firmy vybudoval světoznámou společnost, která prodává na světových trzích investiční diamanty a vyrábí vlastní luxusní řemeslné šperky. Zastává názor, že diamanty jsou důvěryhodným produktem, v podobě šperků budí emoce a jako investice dokáží uchovávat nabyté bohatství. V roce 2016 zahájil s DIC stavbu velkého developerského projektu DIC RESORT, luxusního hotelového komplexu nedaleko Dubaje, v hodnotě 3 miliard korun.
Diamonds International Corporation (DIC)
Diamonds International Corporation (DIC) je česká společnost zabývající se od roku 2005 prodejem investičních diamantů a výrobou vlastních luxusních řemeslných šperků. DIC působí na trhu v České Republice, na Slovensku, v Maďarsku, Rusku, Bulharsku, Polsku a Spojených arabských emirátech. Showroomy společnosti se nachází v Praze, Bratislavě, Sofii, Budapešti, Moskvě, Varšavě a Dubaji. DIC je akcionářem diamantové burzy v Antverpách (Beurs Voor Diamantenhandel) a členem diamantové burzy v Dubaji (Dubai Diamond Exchange). Společnost je hlavním partnerem Miss Universe Organization a tvůrcem diamantové korunky pro soutěže Miss Universe, Miss USA a Miss US Teen.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Okénko investora:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz