Luboš Říha (DIC)
Okénko investora  |  20.06.2016 10:13:42

Jak se změnil trh s diamanty s nástupem generace “millennials”?

Na koncovém trhu s diamanty hrají čím dál tím větší roli tzv. millennials, tedy lidé narození mezi roky 1980 až 1999. Je to generace třicátníků, kteří již delší dobu vydělávají a mohou si dovolit pořídit šperky nebo luxusní hodinky. Navíc v tomto věku nejčastěji vstupují do manželství, tedy vybírají zásnubní a snubní šperky. Podle názoru obchodníků většinu zákazníků z této generace zajímá kvalita kamene více než jeho velikost a jsou ochotni utratit i větší sumu peněz za to, co opravdu chtějí. Problémem může být jejich představa o ceně, kterou si vytvářejí na základě cen u internetových prodejců.


Samotné koupi předchází důkladný průzkum na internetu, který trvá třeba dva až tři měsíce, než přichází s víceméně jasnou představou do showroomu. Prodejci se jednoznačně shodují na tom, že nyní jsou zákazníci mnohem více informovaní a mají jasnější představu, co by v butiku chtěli dostat, než před třiceti lety, kdy nakupovala generace jejich rodičů. Často také chtějí upravit design šperku podle svého návrhu a při výběru zásnubního prstenu nezřídka asistuje žena, která prsten od svého nastávajícího dostane. Millennials také zajímá vztah k životnímu prostředí a lidským právům. Kameny se sociálním přesahem v této cílové skupině najdou své kupce i přes vyšší cenu.

Co je charakteristické pro millennials je jejich finanční gramotnost. Chtějí diverzifikovat majetek a část peněz vkládají do komodit. U investice do diamantu to je kromě velkého zhodnocení v čase i emoční záležitost či touha založit rodinnou tradici. Ale jsou i tací, co ještě tolik na zajištění své rodiny nemyslí a poptávají investiční diamanty především na spekulace.

Ze zkušenosti našich obchodníků se poptávají spíše menší investiční diamanty do jednoho, maximálně dvou karátů. Investoři chtějí mít ve svém portfoliu raději více menších a kvalitních kamenů, než jeden velký. Takto sestavené portfolio je více likvidní. Kdyby nastala situace, kdy musí kámen prodat, je škoda přicházet o peníze prodejem velkého kamene, který umí v čase udělat krásná procenta. Obecně se dá říci, že současným trendem je preference kvality kamene před jeho velikostí. Naši zákazníci chtějí co nejkvalitnější kameny dle barvy, čistoty, bez fluorescence, v ideal cut atd.

Jak tuto generaci ještě více nadchnout pro diamanty? Dnešní třicátníky, na rozdíl od předcházejících generací, které vnímaly diamant jako symbol bohatství, nelákají "věci", ale "příběhy". Proto se musí změnit i marketingová komunikace. To si dobře uvědomuje The Diamond Producers Association (DPA), která bude na millennials cílit novou kampaní se sloganem “Real is Rare, Real is a Diamond”. Obecně marketing musí být více informativní než přímo zaměřený na produkt a vycházet ze silných příběhů a té správné image značky. Kromě náplně kampaně jsou důležité i použité kanály pro přenos sdělení.

Sociální sítě a spolupráce s blogy jsou pro prodejce diamantových šperků v komunikaci k millennials klíčové. Dle ankety Rapaport Magazine mezi prodejci v USA jasně vyplývá, že ke komunikaci používají převážně Facebook, Instagram a Pinterest, přes které postují lifestylové obrázky s jejich produkty. Zároveň se zákazníky sdílejí aktuální dění a jejich postřehy nebo události.


Luboš Říha, prezident a zakladatel společnosti DIC

Luboš Říha vystudoval medicínu, ale praxi nikdy nevykonával. V době, kdy lidé v České republice neměli vztah ani důvěru k investičním diamantům, založil s pouhými 5 000 USD firmu právě na prodej této komodity. Z původně malé firmy vybudoval světoznámou společnost, která prodává na světových trzích investiční diamanty a vyrábí vlastní luxusní řemeslné šperky. Zastává názor, že diamanty jsou důvěryhodným produktem, v podobě šperků budí emoce a jako investice dokáží uchovávat nabyté bohatství. V roce 2016 zahájil s DIC stavbu velkého developerského projektu DIC RESORT, luxusního hotelového komplexu nedaleko Dubaje, v hodnotě 3 miliard korun.


Logo Diamonds International Corporation (DIC)

Diamonds International Corporation (DIC)

Diamonds International Corporation (DIC) je česká společnost zabývající se od roku 2005 prodejem investičních diamantů a výrobou vlastních luxusních řemeslných šperků. DIC působí na trhu v České Republice, na Slovensku, v Maďarsku, Rusku, Bulharsku, Polsku a Spojených arabských emirátech. Showroomy společnosti se nachází v Praze, Bratislavě, Sofii, Budapešti, Moskvě, Varšavě a Dubaji. DIC je akcionářem diamantové burzy v Antverpách (Beurs Voor Diamantenhandel) a členem diamantové burzy v Dubaji (Dubai Diamond Exchange). Společnost je hlavním partnerem Miss Universe Organization a tvůrcem diamantové korunky pro soutěže Miss Universe, Miss USA a Miss US Teen.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Okénko investora:

Čt 17:28  Elektromobily již nejsou “in”?! Hrozí Tesle další propad? Petr Lajsek (Purple Trading)
Čt 14:00  Live and Work – Životní styl nové generace Michal Brothánek (AVANT IS)
St   9:19  2024 je rokem voleb, co to znamená pro akcie? Mgr. Timur Barotov (BHS)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688