Ekonomický deník (Ekonomický deník)
Investice  |  28.04.2016 06:00:42

SkyToll CZ: Mýto na tři roky bez tendru napadneme


Pokud ministerstvo dopravy přidělí zakázku na provozování mýta na léta 2017-2019 napřímo stávajícímu provozovateli, další uchazeč tento postup napadne.

Tahanice kolem vybírání mýtného na našich dálnicích neberou konce. Jak Ekonomický deník informoval v pondělním článku, vše směřuje k tomu, že ministerstvo dopravy vedené Danem Ťokem zadá výběr mýta a provoz mýtných bran do roku 2019 stávajícímu provozovateli společnosti Kapsch. Odůvodňuje to tím, že by se nestihlo výběrové řízení a především předání technologie případnému jinému vítězi. I když vláda 9. března uložila, že má „bezodkladně vykonat všechny nezbytné úkony tak, aby zadávací řízení pro uzavření smlouvy na zajištění provozu stávajícího Systému elektronického mýta na dobu maximálně tří let bylo zahájeno v co možná nejkratší době a aby bylo vedeno se všemi subjekty, u nichž pro zadávací řízení budou splněny zákonné důvody“, nyní to vypadá, že bude vyhlášeno Jednací řízení bez uveřejnění a osloven Kapsch. „Pokud jde o stanovisko k rozhodnutí MD ČR, považujeme ho za špatné. Kromě toho, že poškodí ekonomické zájmy ČR, je v rozporu s Usnesením vlády ČR z 9.3.2016,“ dodal zástupce společnosti SkyToll CZ, která je v konsorciu s firmou SkyToll provozující mýtný systém na Slovensku.

„Podnikli bychom právní kroky, jejich specifikace v tuto chvíli je však předčasná,“ odpověděl na otázku Ekonomického deníku mediální zástupce společnosti SkyToll CZ, která má o provozování českého mýta zájem, Jindřich Jindřich. Zjišťovali jsme, jak se firmy, jež deklarovaly zájem se účastnit tendru na české mýto, tváří na skutečnost, že vše směřuje k prodloužení spolupráce se stávajícím provozovatelem asi do roku 2019. Poté by měl být vyhlášen „velký“ tendr. Jestli se do něj SkyToll přihlásí, není jisté. „Až když relevantní státní instituce vyhlásí v ČR tzv. velký tendr, bude i na místě otázka, či se zúčastníme. Dosavadní vývoj okolo elektronického mýtného systému v ČR bohužel není zárukou, že někdy v budoucnosti k vypsání „velkého“ tendru dojde. Za tři roky můžeme být přesně tam, kde jsme dnes,“ dodal Jindřich. Podotkl, že firma, kterou zastupuje nabídla o 500 milionů korun ročně nižší náklady na provoz systému, což je oproti stávajícímu stavu 25% úspora. V současné době Kapsch inkasuje dvě miliardy korun ročně a stát od řidičů inkasuje miliard 10.

I když se cesta, kterou zvolilo ministerstvo dopravy, tedy vyhlášení Jednacího řízení bez uveřejnění s odkazem na složitost tendru a nemožnost případnému vítězi předat technologii včas, aby začal s vybíráním mýta od 1. 1. 2017, zdála celkem bezproblémová, tady může ministr Ťok narazit. Jindřich nechtěl specifikovat ony právní kroky, ale pokud by se tak skutečně stalo, mohlo by to celý proces ještě zkomplikovat a zdržet.

Jiří Reichl

 


Ekonomický deník přináší zpravodajství, analýzy a komentáře ze světa ekonomiky a technologií.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688