Banky na jaře lákají klienty na levnější půjčky
Krátkodobé půjčky v objemu 385 miliard mělo v Česku koncem roku 2015 téměř 2,5 milionu lidí. Průměrná částka připadající na jednoho klienta s krátkodobým dluhem dosáhla koncem loňského roku výše 157 tisíc korun. Téměř o 8 tisíc korun více oproti roku 2014.
Meziročně pak vzrostl počet těch, kteří nejsou krátkodobé půjčky schopni splácet. Konkrétně o 10 tisíc klientů. Vyplývá to z údajů Bankovního a Nebankovního registru klientských informací.
Češi se vrhají do půjček i přesto, že dle 87 procent z nich je to vždy riziko. Současně 85 procent z nich uvádí, že půjčovat si peníze nebo pořizovat věci na dluh je v dnešní době přirozenou součástí života. Vyplývá to z posledního průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění.
Banky moc dobře ví, že bez půjčky si dnes dost lidí nic zásadního nepořídí. Půjčky jsou tak velmi snadno dostupné pro každého. Nyní jsou dokonce nejlevnější v historii.
Souboj o klienty
Aktuální akce bank se snaží přimět nové klienty, aby si od nich vzali půjčku. S nabídkou levných úvěrů přišla např. GE Money Bank, mBank, UniCredit Bank, ČSOB i další banky.Cena vypůjčených peněz se podle ukazatele RPSN, který zahrnuje i všechny další poplatky spojené s úvěrem, u některých bank dostala i pod 10 procent ročně.
Konkurence přitvrdila
Konkurence ve spotřebitelských půjčkách prostě přitvrdila. Svou roli v tom zřejmě hrají i na českém trhu relativně mladé peer to peer půjčky. Jsou to půjčky, kde si lidé přes internet půjčují bez finančních institucí jen mezi sebou. Výhodou těchto půjček je, že jsou často levnější než ty bankovní.Na jedné straně stojí investoři, kteří jsou ochotni neznámým lidem půjčit s drobným výnosem několika tisíc korun. Na straně druhé často pak lidé, kteří potřebují půjčit a u banky z nějakého důvodu neuspějí.
Na českém trhu poskytují tyto úvěry tři společnosti.
Půjčovat si s rozumem
Základem bezproblémových půjček je rozumně si rozebrat finanční možnosti jednotlivce nebo rodiny, včetně scénářů krizových situací, jakými je například ztráta zaměstnání.Téměř třetina domácností má totiž podle některých průzkumů pro případ ztráty hlavního příjmu finanční rezervu pouze na měsíc.
Více informací o společnosti Chytrý Honza
Chytrý Honza nabízí klientům rychlé srovnání finančních produktů a služeb mnoha desítek finančních institucí působících v České republice. Některé si mohou rovnou i sjednat, což udělalo z Chytrého Honzy první český e-shop s financemi. Akvizicí sítě finančních poradců Bonnet.cz v roce 2014 získal Chytrý Honza více než 1 800 specialistů ve všech regionech ČR. Zakladateli portálu jsou Jiří Paták a Jakub Havrlant.
Poslední zprávy z rubriky Finanční rady:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz