Správa financí přes internet je neporazitelná
Stejně jako se naučil spotřebitel nakupovat elektroniku, oblečení, letenky nebo zájezdy online, naučil se používat internetové nástroje pro své osobní finance.
Nejprve začal spotřebitel vyhledávat informace a kontrolovat si, co mu to ti poradci a bankéři vlastně nabízejí. Poté se naučil používat kalkulačky a spočítal si tak, kolik bude splácet, kolik zaplatí na úrocích, nebo o kolik ho připraví pojišťovna na poplatcích. Hned na to objevil srovnávače. Pokud mu banka nabídla 3 procenta na hypotéce, proč by si ji bral, když velmi rychle zjistil, že hned banka vedle je o půl procenta levnější?
Průměrný klient je dnes díky internetu mnohem více informovaný, mnohem více srovnává a získal i patřičné sebevědomí. Pokud byl v minulosti schopen bankéř prodat půjčku za vyšší úrok a poradce nabídnout drahou pojistku, dnes už to tak lehké nemají. Internet má navíc otevřeno 24 hodin denně.
Snadná orientace v cenách
Spotřebitel se díky online srovnávačům může snadno orientovat v cenách napříč celým trhem. Díky tomu rychle přijde na to, u koho a kolik celkem může ušetřit, když se rozhodne pro změnu.Offline prodej s vyšší cenou proti tomu nemá šanci. Cena byla, je a vždy bude základním tahákem prodeje. Pokud offline oproti onlinu nemá co víc nabídnout, internet ho vždy cenou převálcuje.
Onlinu vládne jednoduchost
Stačí dvakrát kliknout a spotřebitel má, co chce. Těžko ho pak něco donutí se zvednout z křesla a začít obíhat banky. Produkty jako cestovní pojištění, povinné ručení, běžné a spořicí účty i jednodušší půjčky má offline dávno prohrané.Spotřebitel si jednoduše srovná, vybere nejlevnější, objedná, zaplatí a v lepším případě má obratem na e-mailu kartičku pojištěnce nebo přístupy na svůj nový online účet. Internet zde jasně vítězí.
Neomezený dosah služeb
Offline nikdy nezvítězí ani v dosahu služeb. Na trhu, kde je pokrytí minimálně mobilním internetem více než 99 procent, dosáhne online vždy dále. Žádná banka nebude mít pobočky na každé vesnici, žádná poradenská síť se neuživí v těch nejzapadlejších oblastech. Přes internet lze jednoduše obsloužit každého, ať už sedí u počítače kdekoli.Internetem to nekončí
Moderní spotřebitel vždy zamíří nejprve na internet, protože ví, že šetří peníze. Internet mu sice nabízí nepřeberné možnosti ve správě financí, to ale neznamená, že za něj udělá i správné rozhodnutí.Stále tak zůstává faktem, že i když spotřebitel jako první sáhne po internetu, ne vždy dokončí „nákup“ online. Finance jsou natolik komplexní, důležité a pro mnoho lidí příliš osobní na to, aby se spolehli pouze na internet. Stejně tak platí, že i když na internetu najde spotřebitel všechny informace, málokdy se v nich u složitějších produktů dokáže zorientovat a učinit kvalifikované rozhodnutí.
Finanční produkty typu hypotéky, životního pojištění nebo investice jsou pro spotřebitele natolik důležité, že se často zdráhá dělat rozhodnutí sám. Proto mají odborníci na trhu stále své nezastupitelné místo.
Více informací o společnosti Chytrý Honza
Chytrý Honza nabízí klientům rychlé srovnání finančních produktů a služeb mnoha desítek finančních institucí působících v České republice. Některé si mohou rovnou i sjednat, což udělalo z Chytrého Honzy první český e-shop s financemi. Akvizicí sítě finančních poradců Bonnet.cz v roce 2014 získal Chytrý Honza více než 1 800 specialistů ve všech regionech ČR. Zakladateli portálu jsou Jiří Paták a Jakub Havrlant.
Poslední zprávy z rubriky Finanční rady:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz