Zuno využívá při tvorbě reklam neuromarketing
PRAHA, 18. listopadu 2015 - Pro správné zacílení své televizní kampaně banka Zuno využívá metodu zvanou neuromarketing, kterou nabízí výzkumná společnost GfK.
Díky zjištěním dokázal realizační tým Zuno postupně rozpracovat jednotlivé postavy reklamní kampaně tak, aby lépe zprostředkovaly zamýšlené sdělení, pobavily diváka a vyvolaly v něm zájem o nabídku produktů a služeb.
Zajímavým zjištěním v této studii byl fakt, že slovní komentáře k jednotlivým postavám - naivní blondýna, bláznivý kreativec, suchý šéf bez emocí a solidní bankéř - se lišily od toho, co naměřily přístroje.
Zatímco první tři postavy získaly v rozhovorech spíše negativní hodnocení, emoční zážitek naměřený pomocí neuromarketingu ukazoval, že jednoduchá, ale vzpurná blondýnka dokáže zaujmout, kreativec nevyvolává proklamované záporné emoce a šéf díky suchému projevu pointuje humornou scénku. Naopak férový bankéř i přes pozitivní výpovědi respondentů nevyvolal dostatečně silné emoce a v porovnání s ostatními poněkud zanikl.
Zuno zaujaly výsledky prvního kola neuromarketingu natolik, že se k
testování spotů vrátila
i v navazující kampani. Ta stavěla na úspěchu předchozí, ale dokázala ještě
více využít potenciál jednotlivých postav.
Jejich charaktery se staly propracovanějšími, přitom si ale zachovaly vtipný nadhled nad reklamním průmyslem a s humornou nadsázkou předávají hlavní motiv kampaně: U nás vám to řekneme na rovinu.
„Bylo zajímavé, jak lidé nechtěli nebo nedokázali otevřeně říct, že se jim kreativec líbí a že blondýnka je vlastně milá. Jakoby nechtěli přiznat: OK, podařilo se vám to. Musel jsem se zasmát. Vždyť když to dokážeme říct na rovinu my, tak proč ne oni?," řekl o výzkumech pomocí GfK neuromarketingu Bohdan Fedor, šéf marketingu Zuno.
Podle GfK je jednou z hlavních výhod neuromarketingu možnost porovnat fyziologická data se subjektivním hodnocením z rozhovorů. Neuromarketing totiž dokáže pomocí EEG čelenky zachytit skutečné emoce vznikající v mozku a zároveň emoce, které se následně projevují v těle prostřednictvím srdečního tepu, činnosti ekrinních žláz a teploty.
S pomocí oční kamery, která snímá kompletní pozornost očí, a následného
hloubkového rozhovoru se tak
z neuromarketingu stává nástroj, který lze jen těžko oklamat. Stylizace, obrana
před manipulací či neochota připustit si vlastní nedostatky zde nedostanou
prostor.
Speciálně televizní reklama totiž útočí na podvědomou, intuitivní a emotivní rovinu rozhodování (podle držitele Nobelovy ceny za ekonomii Kahnemana tzv. Systém 1), která nemá s pragmatickým uvažováním mnoho společného.
„Obrazy přitažlivých žen či mužů, krásné krajiny, záběry malých dětí, podmanivá hudba - to vše funguje na úrovni, která je těžko ovlivnitelná vůlí. Vnímání produktu či přímo celé značky se tak může díky těmto pomocníkům útočícím primárně na podvědomou složku rozhodování výrazně měnit. Sami si často nechceme přiznat, že značku kupujeme především proto, že má šmrnc a jméno - atributy, které se tak trochu mohou přenést i na naši maličkost," řekl Ondřej Herink, manažer kvalitativních služeb ve společnosti GfK.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz