Průzkum: Češi začali více šetřit na půjčkách
Češi se v poslední době začali více zajímat o svoji finanční situaci, častěji sledují nabídky bank a chtějí více ušetřit. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK pro banku Zuno.
Využívají k tomu nejčastěji přenesení úvěru do jiné banky. Například možnost snížení úroku při refinancování půjčky označuje 42 % Čechů za nejdůležitější benefit.
Stejné procento lidí také oceňuje okamžité snížení měsíčních splátek, 40 % oslovených preferuje snížení celkových nákladů na úvěr.
"Zajímavým zjištěním, které vyplynulo z našeho průzkumu, je frekvence sledování nabídek na refinancování úvěrů. Téměř polovina respondentů sleduje nabídky na refinancování alespoň jednou za měsíc, přičemž více než polovina z nich dokonce vícekrát,“ uvedl Július Filo, Sector Leader, Financial Services & Technology GfK.
Zájem o konsolidace a refinancování úvěrů v Česku roste. Za poslední dva roky vzrostl u Zuno poměr refinancování na celkovém objemu poskytnutých úvěrů o 70 %. Refinancování tvoří 20 % z celkového počtu úvěrů a 30 % z celkového objemu půjček v Zuno.
Průzkum pro Zuno banku proběhl online na reprezentativním vzorku 300 respondentů. Předešlý průzkum přitom ukázal, že úsporu díky přenesení úvěru do jiné banky reálně zvažuje až 44 % Čechů.
„Data z průzkumu ukazují, že lidé si jsou vědomi možnosti ušetřit na své půjčce, zejména díky trvajícímu poklesu úrokových sazeb. Další možností je ušetřit i na poplatcích souvisejících s vedením úvěrového účtu," komentuje výsledky průzkumu specialista na úvěry banky Zuno Jozef Dudáš.
Přenesení půjčky je určeno zejména pro ty, kdo jsou nespokojení se svým starým úvěrem. Klienti nových bank na trhu vyhledávají především refinancování bez poplatků, bez ručitele a bez nutnosti udávat účel půjčky, a chtějí mít možnost vyřídit vše přes internet.
Rady, jak si prověřit starý úvěr, přinášíme v tomto blogu
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz