Kering: Gucci ve 3Q zklamal, růst tržeb táhly Puma a Saint Laurent; Akcie +6 %
Francouzský luxusní holding Kering, do jehož portfolia značek se řadí mimo jiné Gucci, Bottega Veneta nebo Sergio Rossi ale i sportovní Puma, dnes zveřejnil růst tržeb za třetí čtvrtletí tohoto roku, který překonal očekávání. Ačkoliv se hlavní značka skupiny Gucci v posledním reportovaném čtvrtletí nevzpamatovala ale naopak vrátila k poklesu, k lepším výsledkům přispěly prodeje obuvi Puma a šatů Saint Laurent. Tržby holdingu tak na srovnatelném základě stouply o 3,1 procenta. Analytici předpokládali, že růst tržeb dosáhne 2,8 procenta. Příjmy skupiny za třetí čtvrtletí činily dle očekávání 2,9 miliardy eur.
Poslední reportované čtvrtletí se podle Keringu vyznačovalo značnými odlišnostmi mezi regiony. Nejen čínský zásah proti korupci a extravagantním výdajům, ale i kolaps na tamním akciovém trhu spolu s devalvací jüanu, dopadly na poptávku po luxusu na tamním trhu. Zpomalil ale i růst na v USA a to hlavně v důsledku vřavy na akciových trzích a silnému dolaru, který uškodil výdajům za luxus z řad domácích spotřebitelů i turistů.
K nad očekáváním dobrým výsledkům pomohla Keringu sportovní obuv Pumy, která i nadále prochází obnovou značky i luxusní Saint Laurent, který momentálně těží z nového kreativního vedení Hediho Slimaneho, jehož kabelky za 1150 eur a kožené bundy za 3000 udělali ze Saint Laurent jednu z nejrychleji rostoucích značek v odvětví. V přímém rozporu s výsledky Rumy nebo Saint Laurent však zůstala vlajková loď Keringu - Gucci, která generuje zhruba 60 procent zisku celé skupiny.
Módní restrukturalizace značky již byla nutná. Jak vyplynulo z průzkumu Havas Luxhub mezi 6400 spotřebiteli na osmi trzích, kvalita a móda jsou při koupi kabelky za 2000 dolarů rozhodující. Navíc v žebříčku Interbrand 100 nejlepších značek pro letošní rok skončila Gucci až na padesátém místě za konkurenčními Hermes či Louis Vuitton, ale i masově rozšířenými brandy jako jsou Zara nebo H&M. Skutečný efekt nového manažerského dua by se však mohl na výsledcích projevit až v prvním pololetí příštího toku. Koneckonců první kolekce nového návrháře značky Micheleho dorazila na pulty butiků teprve před měsícem.
Cenu akcií skupiny Kering i nadále táhne dolů nákup sportovní značky Puma za nákladných 330 eur za akcii neboli 5,3 miliardy eur. S tržní kapitalizací zhruba 20 miliard eur se Kering obchoduje na asi 14násobku zisků. Pro srovnání luxusní gigant LVMH, jehož tržní kapitalizace odpovídá 80 miliardám eur, se obchoduje na úrovni 17násobku zisků. Akci Kering dnes po otevření trhu na včerejší výsledky reagují růstem o více než 6 procent.
Zdroj: FT, BBG, RTRS
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz