Patria (Patria Finance)
Investice  |  21.10.2015 11:30:53

Summary: IBM, Verizon (DIP), Yum! Brands

USA:

Společnost IBM ve druhém čtvrtletí letošního roku vygenerovala v pokračujících tržbách 19,3 mld. USD, čímž zaostala za odhadem na hladině 19,6 mld. USD. Tržby tak klesly y/y o 14 % a pokračují v negativním trendu započatém před třemi lety. IBM pokles hlásí ve všech geografických segmentech. I proto příliš neuklidní prospekt samotné společnosti, ve kterém vyzdvihuje progres v prováděném transformačním plánu. Ten totiž prozatím nenese takřka žádné ovoce, což akcie reflektují. Od začátku roku 2013 tak ztratily přes 20 % (proti více než +40 % u S&P 500).

Ve výsledcích se nepříznivě promítají především čísla hardwarová divize, jejíž tržby klesly o 32,9 % na 1,5 mld. USD. Nedaří se však ani softwarovému segmentu (y/y -10 % na 5,1 mld. USD). Meziroční růst příjmů z cloudu +45 % (+65 ex FX) pak sice slouží jako příznivější indikace, přesto je například ve srovnání s konkurenčním SAPem výrazně pomalejší.

Hrubá marže z pokračujících operací dosáhla 48,9 % (y/y +30 bps). Zisk na akcii ve výši 3,34 USD předčil konsensus (3,30 USD). Nepotěšilo však zhoršení výhledu pro zisk na akcii na celý letošní rok. Nové pásmo bylo vytyčeno od 14,75 do 15,75 USD proti původně avizovanému rozemí 15,75 – 16,5 USD. FCF má navíc zůstat zhruba stejné ve srovnání s loňským rokem, zatímco dříve IBM mluvila o mírné růstu.


Operátor Verizon (DIP) předčil ve 3Q upraveným ziskem na akcii ve výši 1,04 USD konsensuální odhad 1,02 USD. Tržby vyšplhaly na 33,2 mld. USD při očekáváních nastavených na 32,9 mld. USD. Meziročně se jedná o nárůst 5 %, když se do výsledků promítly vyšší tržby plynoucí z kapitálového vybavení pro bezdrátové sítě. Společnost během čtvrtletí registrovala přírůstek 1,2 mil. paušálních zákazníků (+1,01 mil. v 2Q15; při započtení akvizic 1,3 mil. proti kons. 1,1 mil.).

Mírně mezikvartálně klesl podíl paušálních zákazníků využívajících smartphone, a to o 40 bps na 91,3 % všech aktivovaných mobilních zařízení. Těch je v úhrnu již 19 mil. Celkové pokrytí dat vysokorychlostním připojením technologie LTE pak dosahuje 89 % (q/q +200 bps).

S vyšším pokrytím kvalitnějším připojením pak přirozeně narůstá průměrná měsíční útrata (ARPA) s tím, jak se klienti přesouvají k dražším balíčkům. Poněkud překvapivě tak může vyznívat pohled na ARPA za 3Q, která klesla meziročně o 5,5 % (v 2Q -3,8%). Důvodem jsou však Verizonem promované slevové plány, které umožňují zájemcům nákup kvalitnějších zařízení (s technologií 4G/LTE) na splátky při výhodnějších cenách mobilních služeb. Ostatně tento plán pozitivně ovlivňuje tržby z prodeje nových zařízení (4,3 mld. USD proti 2,5 mld. USD ve stejném období loňského roku). Trend potvrzuje taktéž pohled na aktivace nových mobilních zařízení s paušálními plány, jejichž podíl na celkových prodejích dosáhl 58 % proti 12% ve 3Q14. Pro poslední čtvrtletí pak Verizon počítá s posunem ukazatele k hranici 70 %.

Verizon od začátku roku v provozním cash flow vygeneroval 28,43 mld. USD, proti 23,16 mld. USD za stejné období loňského roku. FCF se tak pohybuje za letošek již na 16 mld. USD a bezpečně tak dokáže pokrýt dosavadní dividendové požadavky (6,37 mld. USD). Pro Verizon je to dobrá zpráva s ohledem na menší hotovostní polštář (+1,6 % proti loňským 4,5 % z hodnoty aktiv), který „utrpěl“ sérií akvizic.

Výsledky vnímáme mírně pozitivně. Tvorba peněžního toku zesiluje, pročež by operátor měl být schopen udržet svůj nadstandardní dividendový výnos (indikovaná hodnota pro letošní rok šplhá k 5 % proti odhadovaným 2,15 % v případě indexu S&P 500). Přírůstek paušálních zákazníků pokračuje solidním tempem, nadále navíc zůstává prostor pro rozšíření klientské báze. Z dlouhodobější perspektivy je pak významné budování kvalitních sítí (4G) a snaha vylepšit ARPA, které se stále nachází pod tlakem slevových plánů.


Yum! Brands hodlá oddělit své čínské aktivity do samostatné veřejně obchodované společnosti. Hodlá tak zefektivnit řízení a strategii podniku. Čínská odnož bude mít exklusivní práva na tři značky, a to KFC, Pizza Hut a Taco Bell (jediné prozatím v Číně neoperuje). Společnost by taktéž měla být prakticky bez dluhu, dík čemuž zůstane prostor pro dostatečnou investiční aktivitu. Rozhodnutí zapadá do střednědobého plánu Yum! Brands do roku 2017 zajisti z 95 % fungování svého byznysu skrze franšízy. Akcie připisují 4 %.

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

09.02.2017Výsledky US společností: Coca Cola, Twitter, Yum Brands Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
24.10.2016Summary: Koninklijke Philips NV (DIP), T-Mobile US Patria (Patria Finance)



Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688