O2 Czech Republic vykázala za 3Q vyšší ukazatel EBITDA i čistý zisk
Celkové provozní tržby byly 9,314 miliardy Kč, z toho v České republice, kde O2 po červnovém vyčlenění telekomunikační infrastruktury a datových center do nezávislé společnosti CETIN funguje pouze jako poskytovatel telefonních a datových služeb, byly provozní tržby 7,655 miliardy Kč a na Slovensku, kde firma operuje jako O2 Slovakia a vlastní též infrastrukturu, 1,683 miliardy Kč.
V České republice ve třetím čtvrtletí pokračoval pokles tržeb v segmentu pevných linek, tentokrát se výnosy firmy z tohoto segmentu snížily o 4,2 %. V mobilním segmentu se tržby meziročně nezměnily a na Slovensku společnosti výnosy stouply meziročně o 5,3 %. EBITDA marže se meziročně zvýšila o 5,8 procentního bodu na 28,9 %.
Za prvních devět měsíců roku dosáhla O2 Czech Republic zisku EBITDA 7,517 miliardy Kč a čistého zisku 3,727 miliardy Kč. Zisk přepočtený na akcii pak od ledna do září dosáhl 12 Kč. Provozní výnosy za období od ledna do září klesly meziročně o 0,3 % na 27,7 miliardy Kč.
Společnost ve výsledkové zprávě, kterou v pondělí zveřejnila na svých internetových stránkách, uvedla, že za silnými výsledky stojí vysoká loajalita zákazníků napříč všemi segmenty a asi 20% úspora provozních výdajů díky zjednodušení provozního modelu.
Klíčový ukazatel ARPU (průměrný výnos na jednoho zákazníka), který v loňském roce za první tři čtvrtletí meziročně klesl o 14 %, zůstal letos za první tři kvartály v meziročním srovnání beze změny.
"Jsem rád, že se loajalita našich zákazníků udržela na historicky nejvyšší úrovni a výše jejich průměrné útraty se stabilizovala, přestože cena mobilního volání na trhu klesla o čtvrtinu. To potvrzuje, že naši zákazníci naší nabídce věří, vidí v ní hodnotu a objednávají si další služby," uvedl generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník.
Ve výsledcích za třetí čtvrtletí zůstaly klíčovou oblastí růstu mobilní data, služba O2 TV a výsledky dceřiné O2 Slovakia. Celkový počet mobilních zákazníků klesl o tři procenta na 4,91 milionu, jejich průměrná útrata ale vzrostla. Počet domácností, které využívají digitální televizi O2 TV, se zvýšil o 8 % na 193 tisíc a pevný internet od O2 využívalo k 30. září 796 tisíc zákazníků, přičemž víc než polovina z nich využívala rychlejší technologii VDSL.
Celkové výnosy společnosti O2 Slovakia se zvýšily o 12 % na 179,4 milionu eur. Provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o 24,5 % na 63,8 milionu eur a celkový počet zákazníků O2 na Slovensku dosáhl 1,773 milionu, a vykázal tak meziroční nárůst o 8 %.
O2 nehodlá zadržovat zisk, chystá štědrou dividendu a *buyback*
Ve výhledu společnost uvedla, že za celý letošní rok čeká dosažení zisku EBITDA 9,9 až 10,2 miliardy Kč a čistého zisku 4,85 až 5,2 miliardy Kč.
Ve formě dividendy O2 plánuje vyplatit akcionářům 90 až 110 % čistého zisku. S ohledem na výhled a dividendovou politiku nabízejí akcie O2 C.R. v současné době dividendový výnos ve výši zhruba 7 %, což je výrazně více než medián dividendového výnosu v zemích střední a východní Evropy a Turecka pro rok 2015.
"Kromě výplaty dividendy se vracíme k myšlence odkupu vlastních akcií," doplnil finanční ředitel Tomáš Kouřil s tím, že odkup by měl být zahájen v lednu a v příštích pěti letech chce firma nakoupit akcie až za 8 miliard Kč nebo do výše 10 % celkového počtu kmenových akcií O2 C.R.
Proces restrukturalizace dluhu v objemu 7 miliard Kč probíhá a společnost se snaží využít příznivých podmínek na dluhovém trhu. Uvádí proto možnost získání dalších až 8 miliard Kč ve formě dluhu. Cílované zadlužení je maximálně 1,5násobek čistého dluhu k zisku EBITDA.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz