Dočkáme se bitvy - Netflix vs. Apple?
Netflix, který byl zatím opravdovým králem streamovaného obsahu, nyní bude čelit konkurenci, kterou poprvé musí brát smrtelně vážně. Je to totiž společnost, která je v podstatě modlou pro řadu lidí. Tou společností je Apple.
Netflix se v poslední době stal terčem prodejních pokynů a ztratil téměř 20 % své hodnoty. Je to společnost, která která je sice hodně volatilní, tak jako ostatní, které rychle rostou. Ale tentokrát za tím stojí i něco jiného a to právě připravovaný vstup Apple do odvětví, který to myslí smrtelně vážně.
Pro obsah pro svůj stream si nešel nikam jinam než do Hollywoodu. V posledních týdnech Apple prý prodělal několik kol jednání s výkonnými představiteli filmového průmyslu z Hollywoodu s tím, jak se stále více zajímá o možnost produkce unikátního obsahu pro Apple. Vstup do odvětví Applu však ještě chvíli potrvá.
Důvodem může být nižší počet jednotek Apple TV na kterém by nová služba měla běžet. Ale hlavně to má být průtahy v jednání s jednotlivými dodavateli obsahu. Apple původně chtěl představit svojí streamingovou službu společně s novou Apple TV. Což se bohužel nestane a Apple pravděpodobně zatím představí jen novou Apple TV a se službou přijde až příští rok.
Apple může svou přítomností na trhu s online videem kompletně přeházet váhami na celém trhu. Apple je obrovská společnost, která má až neuvěřitelně loajální zákazníky, hodnotný a obdivovaný brand, má dobrou pověst co se služeb a zboží týče a v neposlední řadě sedí na 200 mld. USD v hotovosti, které kdyby se daly do pohybu, mohly by si koupit přímo jedno ze studií. Abychom pochopili, že je to jako příběh o boji Davida s Goliášem, je třeba říct, že tržní kapitalizace Netflixu je 42 mld. USD. Apple si může koupit Netflix čtyřikrát, hned teď v hotovosti.
Navzdory tomu je Netflix jednička trhu, která prošlapa cestu trnitou cestou za což teď řekněme až oprávněně sklízí plody svého úsilí. Expanduje v rámci své strategie v Evropě a Asii. V zádech mu stojí 65 milionů platících zákazníků z různých koutů světa, unikátní obsah, který nikdo jiný nemá a taky velmi konkurenceschopné ceny nastavené pro všechny klienty.
To, že se pravděpodobně schyluje ke vstupu na online streaming trh, neznamená, že Netflix a Apple skončí v klinči. Apple obyčejně volí strategii prémiového skvělého vyladěného ale také dražšího produktu, tudíž je možné, že se jejich cílové skupiny potenciálních klientů prakticky úplně míjejí.
Může to tedy dopadnou tak, že na tomto kolbišti je místa pro dva ještě docela dost. Stejně tak jako televizní trh si rozebralo vícero společnosti, stejně tak může dopadnout i trh se streamovaným videem. Vstup Apple automaticky nemusí znamenat ztráty pro Netflix.
Zdroj: Bloomberg, Motley Fool
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz