Mobilní zařízení v roce 2016 zvýší spotřebu online videa o 19,8 %
Průměrný čas, který lidé každý den stráví sledováním on-line videa, se v roce 2015 zvýší o 23,3 % a v roce 2016 o dalších 19,8 %.
Tvrdí to studie Online Video Forecasts, nová zpráva vydaná společností ZenithOptimedia společně s agenturou Newcast, globální sítí společnosti ZenithOptimedia věnující se značkovému obsahu.
Růst spotřeby videa je poháněný rychlým pronikáním chytrých telefonů a tabletů napříč celým světem a zároveň z toho plynoucími změnami v chování spotřebitelů. Agentury předpovídají, že spotřeba videa na mobilních zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety, v roce 2015 vzroste o 43,9 % a v roce 2016 o 34,8 %. Spotřeba videa na nemobilních zařízeních mezitím také poroste, i když pomaleji. V roce 2015 se zvýší o 9,5 % a v roce 2016 o 6,5 %.
ZenithOptimedia očekává, že mobilní zařízení budou v příštím roce hlavní platformou pro sledování on-line videa. V roce 2012 měla mobilní zařízení na čase celosvětově stráveném sledováním on-line videí 22,9% podíl. V roce 2014 se tento podíl zvýšil na 40,1 % a agentura předpokládá, že v roce 2016 dosáhne 52,7 % a v roce 2017 58,1 %.
Celkový počet pravidelných diváků klasické televize v roce 2016 začne klesat
ZenithOptimedia předpovídá, že počet lidí, kteří se pravidelně dívají na tradiční televizi, letos dosáhne vrcholu a v roce 2016 se začne poprvé snižovat. Agentura očekává, že v roce 2015 počet pravidelných diváků televize vzroste o 3,1 %, ale v roce 2016 poklesne o 1,9 % a v roce 2017 o 0,9 %. Jak bylo uvedeno již ve zprávě Media Consumption Forecasts 2015 vydané v červnu, čas, který lidé tráví sledováním klasické televize, se již několik let pomalu snižuje. Nyní ZenithOptimedia predikuje, že příští rok začne klesat i počet diváků.
Ve Francii a v Rusku počet pravidelných diváků televize klesá od roku 2013 a ve Spojeném království a Spojených státech od roku 2014. Očekáváme, že v letošním roce se začne snižovat i v Číně. Pokles sledovanosti klasické televize má přímou souvislost se vzrůstající kvantitou a kvalitou obsahu dostupného on-line, a to jak na platformách pro krátká videa, jako je YouTube, tak na platformách pro delší formáty, mezi něž patří např. Netflix. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2015 počet pravidelných diváků on-line videí vzroste o 5,8 %, v roce 2016 o 5,1 % a v roce 2017 o 5,3 %.
Počet pravidelných diváků on-line videa roste rychlostí vyjádřenou dvoucifernými čísly na 12 ze všech trhů, kterých se tato zpráva týká, včetně velkých trhů, jako je Čína (27,2 %), Francie (50,0 %), Německo (27,5 %) a Spojené státy (12,3 %).
Výdaje na reklamu v on-line videích budou brzy představovat osminu celkových výdajů na internetovou reklamu
Podíl on-line videa na celosvětových výdajích na digitální reklamu rovněž rychle roste. V roce 2012 představoval 8,8 %, v roce 2014 10,2 % a očekává se, že do roku 2017 vzroste na 12,8 %, což bude osmina celkových výdajů na internetovou reklamu. On-line video je nejrychleji rostoucí kategorie internetové reklamy. ZenithOptimedia predikuje, že v roce 2015 celosvětově vzroste o 28,9 % na 16,1 miliardy USD. V roce 2016 se zvýší o 22,5 % a v roce 2017 o 19,7 %, a dosáhne tak hodnoty 23,7 miliardy USD.
Americký trh s on-line videem je zdaleka největší – v roce 2015 je jeho hodnota 8,5 miliardy USD, což představuje 52,9 % celosvětového trhu, přestože očekáváme, že v roce 2017 se jeho podíl sníží na necelou polovinu celosvětové hodnoty, konkrétně na 49,9 %. Spojené státy jsou také společně s Itálií v čele žebříčku trhů, kde největší podíl celkových výdajů na internetovou reklamu připadá na on-line video (16,5 % v každé z těchto zemí v roce 2015). Na dalších místech se nachází Tchaj-wan (15,8 %) a Lotyšsko (13,0 %).
Mark Waugh, globální generální ředitel agentury Newcast, uvedl: „Spotřebitelé na celém světě si rychle osvojují on-line video, protože jim nabízí téměř nekonečnou škálu fascinujícího obsahu. Někteří z nejdychtivějších uživatelů jsou zámožní mladí lidé, které je prostřednictvím televize nejtěžší zasáhnout. Pro značky je on-line video obzvláště účinný způsob, jak mohou tyto cenné diváky upoutat, a to nejen reklamou, ale také značkovým obsahem, který spotřebitele dokáže informovat nebo bavit hlubším a bohatším způsobem, než je možné krátkými, rušivými reklamami.“
-of-
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz