Spokojený zaměstnanec – výkonný zaměstnanec
Google, Siemens, Apple, GE Money
Bank či Semco. Jedny bez debat z nejúspěšnějších světových společností, které
jsou vysněnými zaměstnavateli pro deseti tisíce uchazečů o práci. A to nejen
kvůli prestiži a finančnímu ohodnocení, ale také kvůli tomu, že je předchází
pověst kvalitních zaměstnavatelů, kteří nepodceňují důležitost přívětivého a
atraktivního pracovního prostředí a kvalitního vedení. Vyvstává otázka: je to
náhoda nebo skutečně zdravá firemní kultura pozitivně ovlivňuje také finanční
prosperitu firmy?
Nepochybně. Pokud zaměstnanci
nejsou alespoň relativně spokojeni, těžko ze sebe vydají to nejlepší. Pokud
nemají důvěru ve svého nadřízeného, těžko s ním budou bez obav komunikovat.
Pokud na pracovišti panuje stres, atmosféra strachu a skepse, pravděpodobně
dojde k vysoké fluktuaci zaměstnanců a tedy i destabilizaci pozice firmy na
trhu. A pro pozitivní příklad netřeba chodit daleko. Zdravou firemní kulturu
úspěšně pěstují i české firmy, například Student Agency, Jablotron, pivovar
Bernard, Walmark...
Příčin, proč zejména malé a
střední firmy neumí budovat zdravou firemní kulturu, může být několik. Špatné,
nekorektní či neschopné vedení, které zneužívá či nevyužívá potenciálu
zaměstnanců, stresující prostředí, nemožnost kariérního postupu či demotivující
ohodnocení, přesně dle teze zaměstnanců: „pracuji do výše svého platu“. Často
se jedná o kombinaci hned několika těchto faktorů.
Potvrzení této teze dokládá i
několik případů z tuzemského prostředí. V srpnu roku 2009 byl například zahájen
projekt zaměřený na zefektivnění provozu a zvýšení prodeje jedné divize
nejmenované společnosti, která své výrobky prodává výrobním podnikům. Přestože
se jednalo o průmysl, který se potýkal s dopady ekonomické krize, efekt
zavedených kroků pro posílení firemní kultury byly překvapivé. V průběhu ledna
až září 2009 se tržby z prodeje oproti předchozímu roku nepropadaly, ale
naopak, šly výrazným tempem nahoru, a to řádově o několik desítek %.
Nepodceňujte sílu firemního prostředí, ve kterém zaměstnanci pracují – můžete
násobit výkonnost lidí a podniku a nebo ji také ničit.
Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.
10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz