Středomoří, platby kartou a poznávací okruhy: to jsou Češi na dovolené
MasterCard a EXIM tours představují prázdninové zvyky Čechů
Společnosti MasterCard a EXIM tours představují
analýzu dovolenkového chování české populace. Výsledky jsou založeny na průzkumu
programu MasterCard Priceless Specials a prodejních datech cestovní kanceláře EXIM
tours, která je top partnerem tohoto věrnostního programu společnosti MasterCard,
v jehož rámci dnes začíná soutěž o dovolenou za 100 000 Kč.
Mezi nejoblíbenější destinace patří Turecko, Řecko, Egypt, Itálie, Mallorka, Menorca, Chorvatsko, Maroko a Kapverdské ostrovy. Češi stále častěji upřednostňují leteckou dopravu, a proto si oblíbili i exotické destinace, jako jsou Kuba, Dominikánská republika, Isla Margarita, Keňa, Zanzibar nebo Dubaj. Na špici se mezi exotickými lokalitami drží i Mauricius, Maledivy, Bali a Srí Lanka. Navíc se Češi začali zajímat i o méně navštěvované země, např. Senegal. „Pro Čechy je pořád fenoménem dovolená u moře. Na druhou stranu u něj mnohdy netráví celý pobyt, v posledních době zaznamenáváme zvýšenou poptávku po fakultativních výletech u pobytových zájezdů,“ říká Stanislav Zíma, marketingový ředitel, EXIM tours, „narůstá také zájem o čistě poznávací zájezdy. Češi již nechtějí jen odpočívat u moře, ale chtějí objevovat nová místa, památky, tamější kulturu a zvyky.“
Podle výsledků průzkumu[1] společnosti MasterCard jezdí čas od času na zahraniční dovolenou 58 % dotázaných. Více než čtvrtina respondentů (27 %) si dopřává dovolenou za hranicemi republiky alespoň jednou ročně. Polovina turistů při těchto zahraničních cestách aktivně používá svoji platební kartu. „Velmi pozitivně vidíme fakt, že když si Čech s sebou do zahraničí kartu veze, tak ji skutečně používá. Více než polovina těchto lidí ji dokonce upřednostňuje před hotovostí, což je skvělé,“ dodává Martina Piskorová, marketingová ředitelka, MasterCard, „navíc je to mnohem pohodlnější. Nemusíte chodit do směnárny, a mnohdy složitě shánět nějakou neobvyklou měnu. Na místě neřešíte, že nemáte u sebe zrovna dost peněz na nákup suvenýrů. A po návratu nemusíte znovu běžet do směnárny.“ Právě suvenýry patří podle cestovní kanceláře Exim tours mezi nejobvyklejší výdaje na dovolených. Češi si totiž stále častěji kupují co největší množství služeb hned při výběru samotného zájezdu, roste podíl pobytů tzv. all-inclusive, takže pak není třeba na místě vydávat další finanční prostředky například za ovoce, zmrzliny či nápoje v průběhu dne.
„Letos je tento trend velmi silný. Češi již pochopili, že nákupem dražšího zájezdu all-inclusive ve výsledku nakonec ušetří, protože budou mít všechno občerstvení a mnohdy také nejrůznější další služby, jako například půjčení sportovního vybavení, již v ceně zájezdu,“ doplňuje Zíma.
Další možnost, jak při výběru dovolené ušetřit, nabízí jedinečný věrnostní program MasterCard Priceless Specials, jehož je EXIM tours top partnerem. Po registraci jakékoliv stávající nebo nově založené platební karty MasterCard nebo Maestro na webu www.specials.cz se za každou platbu kartou v této cestovní kanceláři vracejí 2 % z utracené částky majiteli karty zpět na účet.
Dnešního dne startuje v rámci programu MasterCard Priceless Specials exkluzivní 3týdenní kampaň se soutěží o poukázku na dovolenou v hodnotě 100 000 Kč u cestovní kanceláře EXIM tours. Více informací naleznete na www.specials.cz.
[1]
Průzkum byl realizován výzkumnou agenturou g82 na vzorku 600 respondentů ve
věku 18+.
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz