Rodové erby na mincích dnes nahradila loga firem
Medaile s vlastním logem si nechává razit stále více českých firem. Trend, který je v jiných zemích běžný, se tak rychle zabydluje i v České republice. Potvrzují to zkušenosti Pražské mincovny: podíl soukromých zakázek se za poslední rok zvýšil několikanásobně. Firmám tyto prestižní ražby slouží například jako dárky pro obchodní partnery, významné zákazníky ale třeba také jako ocenění vynikajícím zaměstnancům.
Není žádným překvapením, že tento zvyk kontinuálně prolnul až do dnešních dob. Jen erby slavných rodů nahradila loga současných firem. „Zájem o korporátní ražby skutečně roste. Od začátku roku prakticky neustále pracujeme na zakázkách známých firem, ještě před dvěma lety byl přitom zájem jen sporadický,“ potvrdil výkonný ředitel Pražské mincovny Jan Hrubý. Prozradil, že mezi zadavateli se objevila taková jména jako známý velkoobchod ALZA, energetická společnost Škoenergo, finanční a ekonomický portál Zlatá koruna nebo třeba světově proslulá slévárna čediče Eutit a další významné podniky.
Dárek, který nelze přehlédnout
Čím si vysvětlit nárůst zájmu o korporátní ražby? Tak především, šéfové společností si uvědomili, že darovat svým obchodním partnerům třeba francouzský koňak, nebo kubánské doutníky už není ani originální a ani se to tak nějak od českého podniku neočekává. Nemluvě o různých banálních reklamních předmětech jako jsou těžítka, propisky nebo kalendáře, které obvykle skončí v zapomnění, v lepším případě u sekretářky v šuplíku. Současní kormidelníci úspěšných firem netrpí nedostatkem sebevědomí a nestydí se být patrioty. „Mince s logem společnosti je nejen originální, ale nese také jistou esenci exkluzivity. Představme si, že obchodního partnera překvapíme kouskem umělecky zpracovaného a vkusně zabaleného ryzího stříbra. Dá se na takový okamžik zapomenout? Určitě ne. Pamětní ražba je dárek, kterým se jeho majitel rád pochlubí i po letech,“ říká ze zkušenosti Jaroslav Tomanec z numizmatického portálu www.Zlate-Mince.cz. „Tyto ražby mají všestranné využití. Poslouží jako pozornost při uzavření významného obchodu, stejně jako ocenění vynikajícího pracovníka,“ dodal Tomanec.
Medaile s logem firmy? Je to snadné
Pořídit si kvalitní pamětní ražbu, třeba k výročí založení firmy, je pro zadavatele velice snadné. Veškeré náležitosti za něj totiž zařídí mincovna. „Jedná se vlastně o výrobu na klíč. Stačí nám dodat nákres, nebo sdělit konkrétní představu a pak necháme volnou ruku našim výtvarníkům. Ti zpracují návrh motivu, který konzultujeme se zadavatelem, až dojdeme k finální podobě budoucí ražby,“ upřesnil mincmistr Pražské mincovny Ondřej Koňařík.
Samotný proces výroby těchto kvalitních ražeb je technologicky náročný a vyžaduje značný podíl řemeslné práce. Než si zadavatel celou emisi převezme, musí tedy pár týdnů počkat. Ale tak tomu bývá u všech hodnotných věcí, které vyžadují individuální a kreativní přístup.
Pražská mincovna je doma i v zahraničí vnímána jako producent vysoce kvalitní numizmatiky. To dokládají nejen příznivé ohlasy ze světových veletrhů, kterých se společnost pravidelně účastní, ale také stále rostoucí zájem sběratelů, investorů a společností, které objevily kouzlo ražené mince. Logo firmy vtištěné do vzácného kovu, stejně jako kdysi erby slavných rodů, přetrvá totiž navěky.
Foto: wwww.prazskamincovna.cz
www.prazska-mincovna.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz