Co má společného Budweiser s organizací FIFA?
Autor: Bc. Stuchlík Aleš
Budweiser je velkým zastáncem FIFA. Tohle přátelství započalo již v roce 1986 na světovém šampionátu v Mexiko City. Tato značka je tak úzce spjata s FIFA, že řídící orgán světové fotbalové asociace přinutil Brazílii, aby stáhli zákon o zákazu prodeje piva na stadionech a nahradili jej “Budwaiser zákon“, který prodávání piva na stadionech povoluje.
Jak reaguje mateřská společnost Budweiseru, Anheuser – Busch, na případ 14 představitelů FIFA v otázce uplácení? Mluvčí Karen Couck vydala následující prohlášení:
“ Očekáváme, že všichni naši partneři zachovají silné etické standardy a budou jednat transparentně. Budeme pokračovat v intenzivním monitoringu situace prostřednictvím komunikace s FIFA.”
Partneři FIFA platí zhruba 25 – 50 milionu dolarů ročně za právo sponzorovat jejich akce, jsou v kontaktu s fanoušky a využívají loga FIFA a Světového pohárů na svých produktech. Tohle partnerství není bráno na lehkou váhu, nicméně je velmi zajímavé vidět, že Budwaiser zachovává tak neutrální postoj. Anheuser – Busch zaplatil zhruba 1,2 miliardy dolarů v roce 2011, aby uchvátil Národní Fotbalovou ligu sponzorstvím a stovky milionů každý rok od poloviny 80. let aby byl výhradním sponzorem piva na Super Bowlu. Zatímco Budweiser nemá absolutně žádné problémy říct NFL následující o přílivu násilí, které se objevilo v loňském roce:
“ Nejsme spokojeni s chováním ligy, které jde jasně proti kultuře naší společnosti a morálnímu kodexu. ”
Takže, proč se Budweiser nebál takhle vystoupit proti NFL, ale bojí se vyjádřit k FIFA? Kupodivu ze stejných důvodů. Budweiser ztratil více než 60 % ze svých prodejů v USA od svého vrcholu v roce 1988. Toho roku, Budweiser představoval více než 25 % všech tržeb v USA a měl skoro stejný podíl na trhu jako má dnes MillerCoors. V roce 2011, Coors Light nahradil na druhém místě Budweiser. V Americe průmyslově vyráběné pivo oslavilo loni skutečnost, že prodalo více piva než značka Budweiser. Mateřská společnost A- B musela dokonce vzít na vědomí, že 44 % potencionálních spotřebitelů ve věku 21- 27 let nikdy nezkusily Budweiser.
Aby se Budweiser zalíbil této skupině spotřebitelů, A – B koupila pivovary Goose Island, Blue Point, 10 Barrel a Elysin. Ne všude po světě má Budweiser na růžích ustláno. Vzhledem k dlouhým sporům s českými pivovary, které přišly s názvem Budweiser, mateřská společnost A –B nemůže prodávat Budweiser jako Budweiser v mnoha evropských zemích. Využívá tedy značku Bud nebo Anheuser – Busch, zejména v Německu a České republice.
A –B koupila minulý rok pivovar v Jižní Koreji za 5,8 mld. dolarů a provedla akvizici Mexické skupiny Modelo v roce 2013, která ji stála 20,1 mld. dolarů. A-B tak chce dát najevo, že nechce nabízet pouze pivo Bud. V USA není nejrychleji rostoucím světlým ležákem Budweiser nebo Bud, ale belgická Stella Artois.
Budweiser se tak cítí vytlačený. Proto nechce riskovat a vystoupit proti skandálu FIFA. Tím si udržuje silnou mezinárodní prezentaci, protože ví, že by fotbaloví fanoušci pravděpodobně pili i jinou značku piva.
Budweiser chce být stále dominantní světovou značkou, a také chce být nejlepším kamarádem. Stále chce být svázán s nejpopulárnějším sportem na zemi. Chce získat všechny výhody z mezinárodního spojení Belgie - Brazílie, ale chce, aby lidí přemýšleli o vagonech a cihlových pivovarech v St.Louis. Chce být ideálem, ne stárnoucím a bezcitným pivovarem. Ve zkratce, Bud a FIFA jsou si více podobní, než si sami připouští.
Další články a zajímavosti naleznete na STOX.CZ | Podpora pro online obchodování
STOX.CZ zprostředkovává online obchodování na více než 80 akciových trzích prostřednictvím platformy Trader Workstation. Nabízí velmi nízké poplatky a technickou a investiční podporu v češtině. Více na www.stox.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz