Šárka Holanová (Kurzy.cz)
Osobní finance  |  12.06.2015 16:08:51

Banky a nová cílová skupina: rodiče na mateřské


Rodičovská dovolená vrhá člověka do nové, většinou velmi náročné finanční situace. Banky si tuto přeměnu klienta uvědomují a nechtějí o něj přijít, přestože je momentálně ve slabší finanční kondici. Aby klient neodešel k levnější konkurenci, může si ho banka zkusit udržet tím, že mu odlehčí závazky. Jako první tak zareagovala začátkem června Raiffeisenbank a pro rodiče na mateřské/rodičovské připravila speciální zvýhodněné pásmo. Novinku na trhu okomentoval pro server Kurzy.cz analytik společnosti Fincentrum Martin Jurek.

 „V současné době na trhu neexistuje žádný bankovní produkt, který by rodičům jejich situaci usnadnil,“ říká produktová manažerka Raiffeisenbank Markéta Zubrová s tím, že si vhodnost speciální nabídky potvrdili výzkumem.

 

Něco za něco

 

Raiffeisenbank patří na trhu k velkým hráčům, kteří byli po nástupu nových menších bank nuceni rozšířit nabídku o nízkonákladové účty. K nabídce těchto (pro klienta levných) účtů analytik společnosti Fincentrum Martin Jurek dodává: „Nízké poplatky jsou obvykle podmíněny jejich aktivním využíváním, kterým se banky snaží přesvědčit své klienty, aby je považovali za svoji hlavní banku.“

 

Strategii „nízkonákladový účet za aktivitu“ si drží i Raiffesenbank. Aby mohl kterýkoli klient využívat jejích osobních účtů eKonto SMART a eKonto KOMPLET ve zvýhodněném režimu, musí splnit dvě základní podmínky: za 1) měsíčně musí na účet přijít 15 tisíc korun a za 2) z účtu musí měsíčně odejít minimálně tři platby. Pokud klient obojí splní, pak má účet eKonto SMART vedený zdarma a eKonto KOMPLET za 129 korun měsíčně.

 

Zvýhodněná nabídka vs. nepohodlí při změně banky

 

Ve zvýhodněném pásmu pro muže i ženy na rodičovské dovolené je první podmínka upravená: klient musí mít na účtu kreditní obrat minimálně 5 tisíc korun měsíčně. Využívat tohoto programu mohou rodiče po dobu až 3 let. Aktivujete jej tak, že přijdete na kteroukoli pobočku a tam předložíte potvrzení od příslušné okresní správy sociálního zabezpečení nebo Úřadu práce.

 

Jak vidí nabídku Raiffeisenbanky analytik společnosti Fincentrum Martin Jurek? „Dá se předpokládat, že nabídka bude zaměřena spíše na stávající klienty, kteří by jinak z důvodu nesplnění podmínek aktivního užívání zvažovali změnu banky. Pokud však pro ně zůstane jejich dosavadní účet nízkonákladový, nebudou chtít nepohodlí spojené se změnou banky podstupovat. Zaměření na zákazníky jiných bank, kteří přestali díky poklesu příjmů splňovat podmínky u své původní banky, je ale také patrné,“ sdělil.

 

„Nabídka pro klienty s nižším příjmem není v ČR příliš široká, přesto lze najít produkty, které jsou prakticky zdarma i pro tento typ klientů. Zajímavou nabídku má například Fio banka,“ doplňuje Jurek.

 

  

 

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0




Banky a nová cílová skupina: rodiče na mateřské

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Forex Zákony Kalkulačka Hypotéky Tarify Práce Půjčky Školení Volby Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Práce, Úřad práce

Programátor python

Developer Java

Investice

Makroekonomika - ČNB

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2017

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů