Proč nebude Budweiser nadávat na organizaci FIFA?
Autor: Bc. Stuchlík Aleš
Budweiser je velkým zastáncem FIFA. Tohle přátelství započalo již v roce 1986 na světovém šampionátu v Mexiko City. Tato značka je tak úzce spjata s FIFA, že řídící orgán světové fotbalové asociace přinutil Brazílii, aby stáhli zákon o zákazu prodeje piva na stadionech a nahradili jej “Budwaiser zákon“, který prodávání piva na stadionech povoluje.
Jak reaguje mateřská společnost Budweiseru, Anheuser – Busch, na případ 14 představitelů FIFA v otázce uplácení? Mluvčí Karen Couck vydala následující prohlášení:
“ Očekáváme, že všichni naši partneři zachovají silné etické standardy a budou jednat transparentně. Budeme pokračovat v intenzivním monitoringu situace prostřednictvím komunikace s FIFA.”
Partneři FIFA platí zhruba 25 – 50 milionu dolarů ročně za právo sponzorovat jejich akce, jsou v kontaktu s fanoušky a využívají loga FIFA a Světového pohárů na svých produktech. Tohle partnerství není bráno na lehkou váhu, nicméně je velmi zajímavé vidět, že Budwaiser zachovává tak neutrální postoj. Anheuser – Busch zaplatil zhruba 1,2 miliardy dolarů v roce 2011, aby uchvátil Národní Fotbalovou ligu sponzorstvím a stovky milionů každý rok od poloviny 80. let aby byl výhradním sponzorem piva na Super Bowlu. Zatímco Budweiser nemá absolutně žádné problémy říct NFL následující o přílivu násilí, které se objevilo v loňském roce:
“ Nejsme spokojeni s chováním ligy, které jde jasně proti kultuře naší společnosti a morálnímu kodexu. ”
Takže, proč se Budweiser nebál takhle vystoupit proti NFL, ale bojí se vyjádřit k FIFA? Kupodivu ze stejných důvodů. Budweiser ztratil více než 60 % ze svých prodejů v USA od svého vrcholu v roce 1988. Toho roku, Budweiser představoval více než 25 % všech tržeb v USA a měl skoro stejný podíl na trhu jako má dnes MillerCoors. V roce 2011, Coors Light nahradil na druhém místě Budweiser. V Americe průmyslově vyráběné pivo oslavilo loni skutečnost, že prodalo více piva než značka Budweiser. Mateřská společnost A-B musela dokonce vzít na vědomí, že 44 % potencionálních spotřebitelů ve věku 21- 27 let nikdy nezkusily Budweiser.
Aby se Budweiser zalíbil této skupině spotřebitelů, A – B koupila pivovary Goose Island, Blue Point, 10 Barrel a Elysin. Ne všude po světě má Budweiser na růžích ustláno. Vzhledem k dlouhým sporům s českými pivovary, které přišly s názvem Budweiser, mateřská společnost A –B nemůže prodávat Budweiser jako Budweiser v mnoha evropských zemích. Využívá tedy značku Bud nebo Anheuser – Busch, zejména v Německu a České republice.
A –B koupila minulý rok pivovar v Jižní Koreji za 5,8 mld. dolarů a provedla akvizici Mexické skupiny Modelo v roce 2013, která ji stála 20,1 mld. dolarů. A-B tak chce dát najevo, že nechce nabízet pouze pivo Bud. V USA není nejrychleji rostoucím světlým ležákem Budweiser nebo Bud, ale belgická Stella Artois.
Budweiser se tak cítí vytlačený. Proto nechce riskovat a vystoupit proti skandálu FIFA. Tím si udržuje silnou mezinárodní prezentaci, protože ví, že by fotbaloví fanoušci pravděpodobně pili i jinou značku piva.
Budweiser chce být stále dominantní světovou značkou, a také chce být nejlepším kamarádem. Stále chce být svázán s nejpopulárnějším sportem na zemi. Chce získat všechny výhody z mezinárodního spojení Belgie - Brazílie, ale chce, aby lidí přemýšleli o vagonech a cihlových pivovarech v St.Louis. Chce být ideálem, ne stárnoucím a bezcitným pivovarem. Ve zkratce, Bud a FIFA jsou si více podobní, než si sami připouští.
Další články a zajímavosti naleznete na STOX.CZ | Podpora pro online obchodování
STOX.CZ zprostředkovává online obchodování na více než 80 akciových trzích prostřednictvím platformy Trader Workstation. Nabízí velmi nízké poplatky a technickou a investiční podporu v češtině. Více na www.stox.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz