ZUNOBANK (ZUNOBANK)
Investice  |  07.05.2015 12:14:27

Průzkum: Na pobočkách nezáleží, hlavní je online bankovnictví

O kamenné pobočky projevují klienti bank stále menší zájem, osobnímu kontaktu s bankou již nepřikládají takový význam jako v minulosti. Naopak stále více klientů využívá služeb internetového a mobilního bankovnictví. Vyplynulo to z mezinárodního průzkumu společnosti Accenture.

Až 81 % zákazníků by zůstalo své bance věrných, i kdyby byly zrušeny její místní kamenné pobočky, což je ve srovnání s 52 % z roku 2013 značný nárůst. Průzkum proběhl na vzorku 4 000 zákazníků bank v Severní Americe, zejména v USA.

Trend v ČR jde podobným směrem. Podle nedávné studie společnosti EY 74 procent Čechů spravuje svoji banku přes internet alespoň jednou týdně. Česko patří mezi prvních pět zemí v Evropě v četnosti užívání internetového bankovnictví, právě na úkor návštěvy poboček.

"Poprvé v našem průzkumu označili klienti online bankovnictví jako nejdůležitější důvod, proč ve své bance zůstávají i nadále," uvedl Robert Mulhall, výkonný ředitel společnosti Accenture. "Už to není otázka blízkosti kamenné pobočky, která je určující, co se týče volby zákazníka. Je to záležitost toho, které banky dokáží nabídnout nejsilnější online schopnosti a nejlepší mobilní aplikace, "dodává Mulhall.

Investice do digitálu se navyšují

„Některá média a analytici stále zdůrazňují význam kamenných poboček pro bankovní služby. Pro určité typy zákazníků jsou ještě důležité, i když se jejich služby a role budou výrazně proměňovat směrem k minimalismu a interaktivitě. Evropské i světové trendy jsou ale spíše ve znamení navyšování investicí do digitálního bankovnictví,“ říká Miroslav Endresl, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví online banky Zuno.

Průzkum dále ukázal rostoucí důležitost Generace Y, tedy lidí ve věku od 20 do 35 let, která se pro bankovní sektor stává jednou z nejvlivnějších skupin zákazníků. Její příslušníci mají vysokou tendenci opouštět své původní banky. Téměř 20 % z nich uvedlo, že v uplynulém roce změnilo svou banku.

Mnozí z nich hledají výhradně online banky, což pro tradiční bankovní domy znamená značné riziko. Překvapivé však je, že v přílivu do online bank vedou klienti ve věkovém rozmezí 35 až 39 let, z nichž v uplynulém roce změnilo banku až 31 %.

Podle průzkumu mají zákazníci také jasné preference v oblasti služeb, které od banky požadují. Ty opět úzce souvisí s internetovým bankovnictvím. Až 47 % klientů by uvítalo, kdyby banky poskytovaly nástroje k vytváření a monitorování rozpočtu, téměř polovina požaduje možnost video chatu s pracovníkem banky.

Stejně jako internetové bankovnictví, tak i mobilní telefony hrají ve světě klíčovou roli při rozhodování zákazníků o změnu banky. Například pro 60 procent Američanů bylo podle studie společnosti AlixPartners právě mobilní bankovnictví nejdůležitějším důvodem pro výměnu primární banky.

Logo ZUNOOnline banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688