PLG: Výběr z konferenčního hovoru - lahváče a špatné počasí
Slabé výsledky za druhé pololetí (EBITDA poklesla meziročně o 6% kvůli nízkým maržím) byly způsobeny špatným počasím v létě a s tím spojeným vyšším podílem prodejů lahvového piva. Akvizice nových zákazníků v gastro segmentu (restaurace) zpomalily z důvodu striktnějších požadavků PLG na ziskovost. PLG očekává, že do nových kontraktů proinvestuje do 1H15 asi 100 mil. Kč (původně plánovala 125 mil. Kč). PLG následovala tržního leadera a v únoru zvýšila ceny sudového piva. Tržby na začátku roku rostou přibližně o 1,5% meziročně. CEO Radil věří, že firma v letošním roce dosáhne čistého zisku.
Zdá se, že špatné počasí a vyšší podíl lahvového piva měly větší dopad na ziskovost PLG než jsme očekávali. Kvůli vysoké srovnávací základně a pomalejším akvizicím nelze očekávat výrazné zlepšení ani v prvním pololetí letošního roku. Celkový investiční příběh se nicméně příliš nemění. Trh pomalu oživuje (při úpravě o dopad počasí) a PLG má na trhu dobrou pozici (výrobce neunifikovaných piv s úsporami z rozsahu a se silnou rozvahou). Po horších 2H14 výsledcích očekáváme krátkodobý tlak na akcie PLG, ale dlouhodobý růstový příběh by se měl ve druhém pololetí opět projevit.
Petr Bártek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz