Tělo jako nástroj: Nechte za sebe mluvit gesta
Ne nadarmo se říká, že řeč těla nelže. Ovládat by ji měl každý schopný manažer i obchodník. Poradíme vám, jak přimět tělo, aby zaměstnancům, kolegům či obchodním partnerům vysílalo ty správné signály.
Povinnost vytvořit sestavit svůj první životopis může být někdy hodně stresující. Obzvláště nesnadné je to tehdy, pokud jste dosud nikdy nebyli zaměstnaní a zkušenosti nemáte ani s vlastními podnikatelskými projekty.
"Mnoho čerstvých absolventů nemá představu o tom, co by v jejich životopise v každém případě být mělo, a čím by naopak personalisty neměli zbytečně zdržovat," říká kariérní specialistka Amanda Augustinová z profesní společnosti The Ladders. "Když za sebou vysokoškoláci nemají žádné zaměstnání, měli by v prvním životopise vyjádřit hlavně své pracovní cíle."
"Nejlepší je se na CV podívat očima někoho, kdo o vás neví vůbec nic. Zkuste se sami sebe zeptat: Je ze životopisu i při letmém pohledu zcela zřejmé, čeho bych v životě chtěl(a) dosáhnout, na jaké pozici bych chtěl(a) pracovat a co mohu nabídnout navíc oproti jiným zájemcům o práci?" doporučuje Augustinová.
Zapomeňte při psaní životopisu na přehnanou kreativitu. Dbejte na to, aby celé CV mělo jednotnou strukturu. Používejte jeden typ písma, jeden druh nadpisů a nepřehánějte to s barvami. Méně někdy znamená více, u životopisu to platí dvojnásob. Podle Amandy Augustinové personalisté také dávají přednost psaní nadpisů i celých bloků textu na střed stránky před zarovnáním doleva.
Sociální sítě jsou již nějakou dobu plnohodnotným nástrojem pro hledání zaměstnání. Ve vašem životopisu by tak v žádném případě neměl chybět odkaz na váš profil na profesní sociální síti LinkedIn. Pozor ale na formát odkazu. Důrazně se vyvarujte dlouhých linků na dva řádky a vždy používejte jen jejich zkrácenou podobu.
Buďte přesní v popisu toho, co od pozice, o kterou se ucházíte, očekáváte. V několika větách napište, proč máte zájem zrovna o tu kterou práci, a dejte najevo, že přesně víte, čím se společnost, v níž byste chtěli pracovat, zabývá a jaký je její přínos pro zákazníky. Zaměstnavatelé nemají zájem o někoho, kdo jen hledá práci, protože potřebuje peníze.
Pokud jste nikdy pro nikoho nepracovali a nemáte zkušenosti ani s podnikáním, zaměřte se primárně na představení svých pozitivních charakterních rysů, které lze na trhu práce nejlépe uplatnit. Zdůrazněte, že jste zodpovědní, pečliví, že věci dotahujete do konce a máte zájem přispět k rozvoji byznysu firmy, ve které chcete pracovat. Pokud jste ve škole byli členy nějakých spolků, nezapomeňte se o tom zmínit. I zdánlivé drobnosti někdy mohou zaměstnavatele zaujmout.
I když je škola úplně o něčem jiném než práce, není od věci se svému potenciálnímu zaměstnavateli pochlubit dosaženými školními výsledky. Odmaturovali jste na střední škole na výbornou, a ještě jste si ke zkoušce dospělosti dobrovolně zvolili předmět navíc? Napište to do životopisu. Stejně tak se neváhejte pochlubit například svou diplomovou prací, za kterou jste získali výborné hodnocení nebo nějaké ocenění.
Sociální sítě jsou dnes jedním z nejdůležitějších komunikačních kanálů mezi firmami a jejich zákazníky. Proto můžete jen získat, pokud do oddílu svých dovedností uvedete, že se v prostředí sociálních sítí orientujete. Obzvláště to platí, pokud se ucházíte o práci v oblasti žurnalistiky, marketingu, PR či péče o zákazníky.
To, že jste dosud pro nikoho nepracovali za peníze, ještě neznamená, že nemáte žádné pracovní zkušenosti. Počítá se i dobrovolnická činnost nebo třeba letní neplacená praxe. Uveďte do životopisu zkrátka všechny zkušenosti, které pro vás a vašeho budoucího zaměstnavatele mohou mít nějaký přínos. Pomoci vám může třeba i obyčejný blog, na kterém se s ostatními uživateli dělíte o své recenze filmů či knih.
Rady k pracovnímu pohovoru pro nováčky i velezkušené
V touze po nové práci můžeme zapomenout na některá pravidla a zvyklosti, které patří k pracovním pohovorům. Alespoň některé si připomeňme. Práci sice nezajistí, ale aspoň nezmaříme výsledek první schůzky s potenciálním zaměstnavatelem hned v zárodku.
Tělo jako nástroj: Nechte za sebe mluvit gesta
Ne nadarmo se říká, že řeč těla nelže. Ovládat by ji měl každý schopný manažer i obchodník. Poradíme vám, jak přimět tělo, aby zaměstnancům, kolegům či obchodním partnerům vysílalo ty správné signály.
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz