Vánoční prodeje obchodní sítě Metro, CEO očekává splnění celoročního cíle
Autor: Ondřej Jankovič
Německý maloobchodní řetězec Metro AG (MEO.DE) v úterý reportoval vyšší vánoční prodeje, tři ze čtyř hlavních divizí měly lepší kvartální výsledky v porovnání s předchozím kvartálem, což signalizuje pokračující obrat k lepšímu, přestože poptávka na domácím trhu zůstává slabá.
Společnost se sídlem v Düsseldorfu je čtvrtý největší evropský řetězec, provozuje 2200 obchodů ve 30ti zemích. V České republice vlastní síť prodejen Makro.
Olaf Koch - CEO společnosti řekl: „Vánoční prodeje byly celkově pozitivní. Tento pozitivní vývoj znamená, že jsme vytvořili solidní základ pro splnění našeho celoročního cíle prodejů.”
Celkově za minulý kvartál prodeje vzrostly o 2,1 % v porovnání s předchozím kvartálem. Vzhledem ke stejnému období předchozího roku jde sice o pokles o 2,2 % na 18,3 miliardy euro, i tak ale byly překonány odhady v průměrné výši 18,2 miliardy euro. Růst prodeje divize Media-Saturn (zaměřující se na spotřební elektroniku) ve výši 3,8 % byl nejvyšší od roku 2006. Naopak prodeje divize Galeria Kaufhof (provozující obchodní řetězec v Německu a Belgii) klesly o 1,4 % hlavně kvůli mírnému počasí, které způsobilo nižší prodeje zimního oblečení.
Zdroj: www.metrogroup.de
Zásadní problémy nadále souvisí s působením na trzích v Rusku a na Ukrajině, na to navazují i negativní měnové efekty. Rusko je pro Metro nejvýznamnější zahraniční trh. Podle Warburg Research se aktuálně podílí 9 % na prodejích a 27 % na provozním zisku.
Kvartál od října do prosince se obvykle podílí asi 30 % na celkových ročních prodejích a tvoří také 60 % provozního zisku, protože zahrnuje hlavní nákupní sezonu. Tento kvartál je pro společnost první účetní kvartál, fiskální rok totiž končí v září.
Vedení chce podpořit růst a generovat hotovost hlavně prodejem a omezením aktivit ve Vietnamu, Dánsku a dalších zemích. Pozastaveno bylo také IPO ruské části, minulý měsíc Olaf Koch řekl, že by to nemělo smysl kvůli politické krizi a zhoršenému ekonomickému prostředí.
Bruno Monteyene - analytik Bernstein říká: .Zdá se, že Metro se transformuje v moderního maloobchodníka” a dodává: “Jen málo obchodníků bude schopných reportovat přes Vánoce takové výsledky.” Svoje doporučení hodnotí stupněm outperform.
Akcie v loňském roce propadly asi o 28 %. Na tuto zprávu v úterý reagovaly pozitivně, aktuálně se cena pohybuje kolem 26 euro. Úplné výsledky budou reportovány 10. února.
Více informací na STOX.CZ | Podpora pro online obchodování
STOX.CZ zprostředkovává online obchodování na více než 80 akciových trzích prostřednictvím platformy Trader Workstation. Nabízí velmi nízké poplatky a technickou a investiční podporu v češtině. Více na www.stox.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz