Nadčasový obchodní nástroj jménem NETWORKING – pokračování
V minulém článku jsem vás seznámila
s networkingem. Hovořili jsme o tom, co to vlastně byznys networking je,
co je jeho účelem a mohli jste shlédnout video s praktickými zkušenostmi
s networkingem.
Dnes tedy budeme pokračovat v tomto tématu a pomohu vám přiblížit další benefity networkingu. Networking má spoustu výhod, které přináší reálnou efektivitu vašemu podniku. Zde uvádím ty nejdůležitější:
7 hlavních výhod
networkingu:
1. Šíříte jméno a povědomí firmy cenově efektivním
způsobem
2. Vytvoříte si kvalitní zdroj pro nové kontakty
3. Posílíte vztahy s existujícími klienty a oživit vztahy
s dřívějšími klienty
4. Mluvíte přímo s těmi, kdo mají rozhodovací pravomoce,
bez nutnosti podrobení se důkladnému prověření osobní asistentkou nebo recepční
5. Máte k dispozici v případě potřeby pomoc pohotově, za
nižší výdaje než je na trhu běžné
6. Přidáte osobní tvář k produktům vaší firmy
7. Společenským způsobem informujete své okolí o novinkách z vaší firmy
Za posledních 5 let, kdy se v ČR aktivně věnuji networkingu, jsem zaznamenala v této oblasti velký pokrok. Před 5 lety spousta podnikatelů o networkingu nevědělo, nebo se mylně domnívali, že je to něco spojeného s multilevel marketingem. Dnes už jsme mnohem dál. Podnikatelé o networkingu ví, mají příležitost se networkingových akcí účastnit a někteří z nich již networking aktivně začlenili do svých obchodních aktivit. Přesto však se velmi často setkávám s názorem, že networking je hlavně o sběru vizitek a potkávání se s novými lidmi. Určitě tyto aktivity do networkingu patří, ale je jich víc, aby vám networking dobře fungoval.
Aktivity, které znamenají
networking
-
Setkáváte se s dalšími podnikateli
-
Budujete dlouhodobé obchodní vztahy
-
Hledáte způsoby, jak si můžete být s dalšími podnikateli vzájemným přínosem
-
Informujete o tom, co děláte, nebo čím se zabývá vaše firma
-
Vytváříte nové zdroje pro získání doporučení pro svoji firmu
- Ukazujete se v roli experta
ve svém oboru
Networking NENÍ O OKAMŽITÉM
ZISKU, ale v některých případech může být.
Networking je primárně
dlouhodobá záležitost, která se vaší firmě ve finále mnohonásobně vyplatí.
Začít s networkingem v momentě, kdy vám dojdou zakázky je pozdě.
Kamila Zárychtová
Je ředitelkou projektu podnikatelských klubů Business for Breakfast, který v roce 2009 v České republice založila.
Business for Breakfast je nový marketingový nástroj, který vám pomůže udržet váš okruh kontaktů aktivní, propagovat byznys na osobní úrovni a získávat kontakty na nové zakázky prostřednictvím doporučení. Více informací na www.bforb.cz
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz