Špatné služby nebo poplatky. Proč měníme banky?
Neuspokojivé služby, poplatky, nebo složitý přístup k pobočce. To jsou pro klienty bank nejčastější důvody pro zrušení účtu. Ukázal to nedávný průzkum EY, který proběhl na vzorku více než 32 tisíc klientů bank ve 43 zemích světa.
Nejčastějším důvodem zrušení účtu ve staré bance jsou pro 33 % klientů špatné finanční služby. Na druhém místě skončily příliš vysoké poplatky, které vadí 32 % respondentů. 28 % lidí uvedlo jako důvod to, že neměli vše na jednom místě, pro 18 % to byla nevýhodná lokace pobočky nebo její nedostupnost. Až 54 % se nechalo slyšet, že výměnou banky získali lepší přístup a lepší služby.
Z výzkumu vyplynulo, že lidé dokáží lépe definovat své požadavky vůči bance. Jsou agilnější a nenechají se odbýt. Pokud jejich preference nejsou naplněny, jednoduše banku změní.
Také nové banky v České republice zaznamenávají zvýšený příliv zákazníků ze starých finančních domů. Podle statistik online banky Zuno přichází 60 % nových klientů z větších bank, jako jsou Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB.
"Jako nejčastější příčinu odchodu uvádějí klienti zvyšující se poplatky, které v průměru mohou dosáhnout 2 500 Kč za rok. V nových bankách mají obdobné služby zdarma nebo jen za velmi nízké poplatky," říká Ján Bača, šéf prodeje online banky Zuno.
„V bankovnictví je
to stejné jako v jakémkoliv jiném oboru – klienti si vybírají služby podle
ceny a kvality. Když jsou nespokojeni, jdou jinam. Je sice pravda, že tato
,volba nohou' je u bank složitější než třeba vyměnit operátora či změnit svoji
oblíbenou restauraci, ale v poslední době se to hodně zlepšilo a
zjednodušilo. Nadávat na banku a zároveň ji nezměnit je dnes už jen výsledek
určité pohodlnosti klienta,“ říká Patrik
Nacher z portálu Bankovnipoplatky.com.
Změna ve spotřebitelském segmentu
"V této hektické době zažíváme výraznou změnu v chování klientů. Jejich čas je vzácný a mnoho věcí si chtějí vyřídit online, ale potřebují mít stále jistotu v možnosti obrátit se na někoho konkrétního. Nemusí však kvůli tomu chodit do banky. U nás tuto roli dokonale plní kontaktní centrum," podotýká Ján Bača.
Podobným přerodem prošlo podle průzkumu i získávání informací o produktech. Klienti jako zdroj upřednostňují webovou stránku banky, důležitým komunikačním a informačním kanálem se staly i sociální sítě
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 230 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování a konsolidace, kreditní karta nebo kontokorent). Zuno je nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo
Jozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře