ZUNO (ZUNO)
Bankovní okénko  |  30.04.2014 11:41:45

Sedm faktorů pro výběr bankovního účtu


1) Bankovní poplatky

Existuji v zásadě dva přístupy ke zpoplatňování účtů, je to tzv. pay-as-you-go, tedy základ za 0 a klient platí za to, co využívá, nebo balík služeb, kde má klient služby zahrnuty v ceně balíčku. Obecně jsou pro aktivní klienty výhodnější účty s balíčky služeb (je zde analogie s mobilními operátory a jejich pre-paid kartami versus paušály: od jisté úrovně využívání je obvykle výhodnější balíček). Mnohé banky navíc nabízejí odpuštění části nebo i celého poplatku aktivním nebo bonitními klienty. Samozřejmě každá banka má tyto podmínky nastaveny trochu jinak, proto při rozhodování je dobré vědět, jak bude klient svůj účet využívat. Některé banky mají podmínky nastaveny tak, že při běžném využívání účtu nemusí klient zaplatit bance ani halíř, jiné banky naopak odpustí poplatek jen málokomu. Srovnávat se dá přímo v ceníku. Nové banky jako třeba Zuno mají ceník, který se vejde na jednu stránkuA4, staré banky často mívají několikastránkové brožury.


2) Balíček služeb

Banka může případného klienta lákat na široký balíček služeb, které ale nemusí vůbec využít. Stejně tak některé banky nabízejí klientům odměny jako například money-back, tedy vrácení procenta z platby kartou, i navzdory tomu ale může být nakonec výhodnější jiná banka.


3) Síť poboček

Pro někoho je potřeba mít banku po ruce, proto hledá co nejširší síť poboček, připadne banku, která má pobočku ve městě. S online a mobilním bankovnictvím mají ale zákazníci pobočku stále u sebe, včetně podpory z call centra. Argumentem pro pobočky je i vklad hotovosti na účet. Ve skutečnosti ale většině lidí přichází výplata na účet bezhotovostně, a když výjimečne potřebují vložit hotovost, je to možné například přes poštovní poukázku.

4) Zhodnocování peněz

I přes současné nižší úrokové sazby má samozřejmě stále smysl i krátkodobě nevyužité peníze zhodnocovat. Mnohé banky poskytujú k bežnému účtu i účty spoříci. Ideální jsou spořicí účty bez výpovědní lhůty a vázanosti, kde může klient prostředky kdykoliv vložit i vybrat.

5) Přístup k penězům

U online bank má zákazník přístup k penězům přes mobil nebo internet, podobné služby už mají i staré banky, ale kvůli některým operacím lidé musí stejně na pobočku chodit. Některé banky jako třeba Zuno nabízejí klientům možnost povolit či zakázat online platby kartov z důvodu bezpečnosti.

6) Příjemné vychytávky

Při srovnatelných nabídkách rozhodují i drobnosti, které potěší, i když nejsou tím nejdůležitějším. Online bankovnictví některých bank například nabízí možnost přehledněji si rozdělit peníze na účtu a spořicích účtech, uložit si partnery, kterým častěji posíláte peníze, aby nebylo třeba vždy hledat jejich číslo účtu, atd. V mobilním bankovnictví je to například scanování faktur, tedy platba faktury pomocí QR kódu nebo její vyfocení, vyhledáváni nejbližšího bankomatu apod.

7) Jak banka komunikuje se zákazníkem

V neposlední řadě je důležitá forma komunikace banky. Do jaké míry banka otevřeně klientům sděluje podmínky a změny, které se jich týkají, zda je to s předstihem a jaké kanály využívá. Důležité také je, jaký používá banka jazyk, zda nesrozumitelnou právní terminologii, nebo jednoduše pochopitelná a přehledná sdělení. Zákazníci by se měli dozvědět většinu informací také z facebooku banky nebo na online chatu s vyškolenými operátory.

Juraj Karabínoš

Juraj Karabínoš

Produktový expert online banky ZUNO

Od roku 2013 působí v online bance Zuno jako produktový expert na účty, spořicí produkty a pojištění pro Českou republiku a Slovensko. V této funkcí je zodpovědný za nastavení produktové nabídky pro stávající i nové klienty a také tvorbu analýz a statistik v oblasti účtů, spořících produktů a pojištění. Do Zuno nastoupil v září 2009 během studia na univerzitě, absolvoval trainee program a následně působil na několika pozicích v rámci produktového oddělení banky. Je absolventem Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě, kde získal magisterský titul v studijním programu Manažerská matematika.

Logo ZUNOOnline banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0




Sedm faktorů pro výběr bankovního účtu

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.




Označení stránky: výběr bankovního účtu, bankovní učet výběr, výběr účtu, předčíslí bankovního účtu 200


Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Forex Zákony Kalkulačka Hypotéky Tarify Práce Půjčky Školení Volby Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Práce, Úřad práce

Programátor python

Developer Java

Investice

Makroekonomika - ČNB

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2017

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů