Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Makroekonomika  |  04.04.2014 09:53:57

ČR - maloobchod v únoru po očištění rostl o silných 8,1%

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy vzrostly v únoru reálně meziměsíčně o 0,3 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní se zvýšily o 8,1 %, stejně jako bez očištění. Růst tržeb, započatý v listopadu 2013, pokračoval i v únoru.

Sezónně očištěné
tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel se zvýšily v únoru reálně meziměsíčně o 0,3 %; meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní o 8,1 %, stejný růst zaznamenaly tržby bez očištění. K meziročnímu růstu tržeb přispěl (při stejném počtu pracovních dní v únoru 2014 i 2013) více motoristický segment než samotný maloobchod (viz tabulka č. 2). Vyšší index růstu byl ovlivněn v obou odvětvích mimo jiné i nižší srovnávací základnou v únoru 2013.

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) se zvýšily reálně meziměsíčně o 0,4 %; meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní i neočištěné vzrostly o 19,7 %. Neočištěné tržby za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) se meziročně zvýšily o 20,3 % a za opravy o 17,1 %.

V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) sezónně očištěné tržby vzrostly reálně meziměsíčně o 0,2 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní o 3,2 %, shodně jako bez očištění. Meziročně neočištěné tržby za prodej nepotravinářského zboží se zvýšily o 4,0 %, za pohonné hmoty o 3,0 % a za potraviny o 2,4 %.

Růst tržeb zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny zboží. Výjimku tvořil prodej farmaceutického a zdravotnického zboží, kde pokračoval pokles z předchozích měsíců (o 4,4 %). Zvýšení tržeb vykázaly zejména internetové a zásilkové obchody (o 18,9 %), prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 9,1 %), oděvů a obuvi (o 5,7 %), zboží pro domácnost (o 4,4 %) a výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 1,2 %). Zvýšily se také tržby v nespecializovaných i specializovaných prodejnách potravin (o 2,5 %, resp. o 1,1 %).

Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,9 %. Ke zvýšení cen došlo zejména u potravin, oděvů a obuvi, výrobků pro kulturu, sport a rekreaci, naopak ceny se nejvýrazněji snížily u počítačového a komunikačního zařízení.

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).

Zdroj: ČSÚ
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688