(Kurzy.cz)
Prodeje aut v Evropě v únoru rostly o 8%, za 2 měsíce pak o 6,6%, nedařilo se jen Francii
Podle statistik evropské asociace automobilových výrobců ACEA prodeje osobních aut v EU v únoru rostly meziročně o 8% na 861 058 vozů, což je sice 6. růst v řadě ale zároveň je to druhý nejnižší únorový výsledek od začátku sledování dat pro celou EU v roce 2003.
Za první dva měsíce roku pak prodeje rostly o 6,6% na celkových 1 786 787 vozů.
Na celkovém růstu prodejů se podílelo především zlepšení obecných ekonomických podmínek a slevy jednotlivých automobilek.
V únoru se nejméně dařilo prodejcům ve Francii, kde prodeje poklesly o 1,4%. Ostatní země vykázaly růst prodejů. Nejlépe se dařilo prodejcům v Portugalsku s růstem o 40%, nad hranici růstu o 30% se dostali prodejci v Rakousku, Bulharsku, Polsku a na Islandu. Nad 20% se dostali prodejci v ČR, Dánsku, Maďarsku, Irsku, Slovensku a Švédsku. V Německu prodeje rostly o 4,3%.
Za první dva měsíce většina hlavních trhů zaznamenala zlepšení v čele s Velkou Británií (+13%) a Německem (+5,7%). Francie opět jako jediná vykázala pokles. Nejlépe si zatím vede trh v Portugalsku s růstem o 36,2%, nad 20procentním přírůstkem se pohybují trhy v Bulharsku, Maďarsku, Irsku, Litvě, Lotyšsku, Polsku, Slovensku a Islandu. Prodeje v Německu v tomto srovnání rostly o 5,7%, v ČR pak o 16,7%.
Z jednotlivých značek první příčka opět patří německému koncernu VW s růstem únorových prodejů o 8% a 24,6procentním podílem na trhu. Lídrem koncernu byla Škoda s růstem prodejů o 24%
Druhý skončil francouzský PSA Group s celkovým růstem o 3% a poklesem tržního podílu na 12,1% oproti loňským 12,6%.
Pomyslný bronz uhájil francouzský Renault s meziročním růstem prodejů o 11,7% a zvýšením tržního podílu na rovných 10% (9,7% před rokem). Tahounem koncernu byla Dacia s růstem prodejů o 34%, což byl také nejvyšší růst ze všech sledovaných značek.
O 33% si polepšila japonská Suzuki o 29,3% japonský Lexus. Obecně se dá říci, že se dařilo i ostatním japonským automobilkám. Prodeje Mitsubishi rostly o 25,3%, Mazdy o 23,7% a Toyoty o 12,2%. Příliš se nedařilo Nissanu (+2,3%) a Hondě (-11%). Ztráta hondy byla nejvyšší ze sledovaných značek.
V únoru se nedařilo jihokorejské Hyundai s poklesem prodejů o 3,4%. Sesterská Kia zvedla prodej o 8%.
Z luxusních značek si nejlépe vedlo BMW s růstem o 2,8% (47891 vozů) před Audi s růstem o 13% na 46 766 vozů a Daimlerem s růstem o 3,9% na 44 026 vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře