Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Makroekonomika  |  18.03.2014 09:48:28

Prodeje aut v Evropě v únoru rostly o 8%, za 2 měsíce pak o 6,6%, nedařilo se jen Francii

Podle statistik evropské asociace automobilových výrobců ACEA prodeje osobních aut v EU v únoru rostly meziročně o 8% na 861 058 vozů, což je sice 6. růst v řadě ale zároveň je to druhý nejnižší únorový výsledek od začátku sledování dat pro celou EU v roce 2003.

Za první dva měsíce roku pak prodeje rostly o 6,6% na celkových 1 786 787 vozů.

Na celkovém růstu prodejů se podílelo především zlepšení obecných ekonomických podmínek a slevy jednotlivých automobilek.

V únoru se nejméně dařilo prodejcům ve Francii, kde prodeje poklesly o 1,4%. Ostatní země vykázaly růst prodejů. Nejlépe se dařilo prodejcům v Portugalsku s růstem o 40%, nad hranici růstu o 30% se dostali prodejci v Rakousku, Bulharsku, Polsku a na Islandu. Nad 20% se dostali prodejci v ČR, Dánsku, Maďarsku, Irsku, Slovensku a Švédsku. V Německu prodeje rostly o 4,3%.

Za první dva měsíce většina hlavních trhů zaznamenala zlepšení v čele s Velkou Británií (+13%) a Německem (+5,7%). Francie opět jako jediná vykázala pokles. Nejlépe si zatím vede trh v Portugalsku s růstem o 36,2%, nad 20procentním přírůstkem se pohybují trhy v Bulharsku, Maďarsku, Irsku, Litvě, Lotyšsku, Polsku, Slovensku a Islandu. Prodeje v Německu v tomto srovnání rostly o 5,7%, v ČR pak o 16,7%.

Z jednotlivých značek první příčka opět patří německému koncernu VW s růstem únorových prodejů o 8% a 24,6procentním podílem na trhu. Lídrem koncernu byla Škoda s růstem prodejů o 24%
Druhý skončil francouzský PSA Group s celkovým růstem o 3% a poklesem tržního podílu na 12,1% oproti loňským 12,6%.
Pomyslný bronz uhájil francouzský Renault s meziročním růstem prodejů o 11,7% a zvýšením tržního podílu na rovných 10% (9,7% před rokem). Tahounem koncernu byla Dacia s růstem prodejů o 34%, což byl také nejvyšší růst ze všech sledovaných značek.

O 33% si polepšila japonská Suzuki o 29,3% japonský Lexus. Obecně se dá říci, že se dařilo i ostatním japonským automobilkám. Prodeje Mitsubishi rostly o 25,3%, Mazdy o 23,7% a Toyoty o 12,2%. Příliš se nedařilo Nissanu (+2,3%) a Hondě (-11%). Ztráta hondy byla nejvyšší ze sledovaných značek.

V únoru se nedařilo jihokorejské Hyundai s poklesem prodejů o 3,4%. Sesterská Kia zvedla prodej o 8%.

Z luxusních značek si nejlépe vedlo BMW s růstem o 2,8% (47891 vozů) před Audi s růstem o 13% na 46 766 vozů a Daimlerem s růstem o 3,9% na 44 026 vozů.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

24.10.2020Čína - HDP ve 3Q rostl jen o 4,9%, za 9M pak jen o 0,7% Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688