Německo - index spotřebitelské důvěry stoupl na 8,5 bodu, nejvýše od ledna 2007
Němečtí spotřebitelé se i v březnu chystají řádně provětrat své peněženky. Alespoň tak naznačuje spotřebitelská důvěra, která v Německu vzrostla na 8,5 bodu z 8,3, což je nejvyšší hodnota od ledna 2007. Zatímco německá míra nezaměstnanosti se již několik let plácá mírně pod 7%, pokračující růst optimismu německých domácností v letošním roce souvisí kromě jiného (prostředí nízkých úrokových sazeb) s očekáváným výrazným nárůstem nominálních mezd (o přibližně 3 %). Německá ekonomika by letos měla zvýšit své tempo růstu na přibližně 2%, přičemž soukromá spotřeba by letos mohla zaujmout roli jejího největšího tahouna a zastínit tak (i v důsledku růstu dovozů) tradičně silný zahraniční obchod.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz