(Kurzy.cz)
Hodnota téměř třetiny českých domácností se po vánocích zvýšila o více než 10 000 Kč
Česká pojišťovna je největší tuzemskou pojišťovnou s tržním podílem 25,6 % (k 30. 9. 2013). Spravuje na 8 milionů pojistných smluv. Kromě individuálního pojištění nabízí pojistná řešení pro malé, střední a velké firmy v oblasti podnikatelských, průmyslových, technických a zemědělských rizik.
Česká pojišťovna je součástí skupiny Generali, jednoho z největších poskytovatelů pojištění v Evropě a největší evropské životní pojišťovny s předepsaným pojistným ve výši 70 miliard eur (v roce 2012). S 80 tisíci zaměstnanci po celém světě a se 65 miliony klientů ve více než 60 zemích zaujímá skupina Generali vedoucí postavení na trzích západní Evropy. Stále významnější pozici získává v Asii a v regionu střední a východní Evropy, ve kterém je jedním z předních poskytovatelů pojištění prostřednictvím holdingové společnosti GPH.
Bez ohledu na to, o kolik se zvýšila hodnota jejich majetku, třetina respondentů výzkumu nemá svou domácnost nijak pojištěnou. „V případě vykradení nebo vyhoření bytu to představuje velký problém. Riskují také lidé, kteří sice domácnost pojištěnou mají, nicméně její současná hodnota již dávno neodpovídá původně nastavené pojistné částce. Češi hojně rekonstruují své domovy a pořizují si nové vybavení, ale na zvýšení pojistné částky nebo aktualizaci limitů po takovémto zhodnocení svého majetku často zapomínají,“ uvádí Jakub Nožička, ředitel Odboru neživotního pojištění České pojišťovny, a radí: „ Kontrolujte alespoň jednou za dva roky své pojistné smlouvy a aktualizujte je tak, aby plně chránily vaši domácnost i její vybavení. Pouze takové pojištění, které odpovídá reálné hodnotě vaší domácnosti, vám pomůže případné škody plně nahradit“.Průzkum České pojišťovny rovněž ukázal, že u 12 procent respondentů vzrostla hodnota jejich domácnosti
o necelé 2 tisíce korun. Čtvrtina domácností si přes Vánoce nadělila dary v hodnotě 2 až 5 tisíc korun. Další téměř čtvrtina dotázaných zhodnotila díky vánočním dárkům svou domácnost o 5 až 10 tisíc korun a pětina dotázaných dokonce o 10 až 20 tisíc korun.
Ukázalo se, že z drahých dárků se radovali častěji muži, a to zejména ve věku 25 až 34 let. „Zajímavý a současně alarmující je fakt, že čím více se zvýšila hodnota určité domácnosti, tím spíše její členové nikdy neaktualizovali svoje majetkové pojištění,“ dodává Jakub Nožička.
Češi k Vánocům dostávali nejen hodnotné dárky, radovali se i ze skutečných kuriozit, jako je například „b ažant“ k vykonávání tělesné potřeby s výmluvným odůvodněním, aby obdarovaný nemusel vstávat od počítače. Následovaly další praktické dary jako vrata či hromosvod. Originální pak bylo darované místo na urnu v rodinném hrobě – dárek přitom věnovala tchyně. Našly se ale i jiné dárky, které respondentům průzkumu velmi pravděpodobně pod stromečkem mnoho radosti neudělaly, a to například provalená nevěra či pokuta od hajného.
Průzkum realizovala Česká pojišťovna v lednu 2014 na vzorku 525 respondentů.
Ivana Buriánková , tisková mluvčí ČP
Jan Marek , manažer komunikace ČP
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz