Apple uvedením nového iPadu Air cílí na vyšší podíl na trhu s tablety
Poslední den minulého týdne odstartoval Apple Inc. prodej nového tabletu iPad Air, a to v době, kdy společnost zápasí s novými výzvami spojenými s dosavadní nadvládou na trhu, jež dříve sama pomáhala rozvíjet. Současně oznámila uvedení na trh nového iPadu Mini později v tomto měsíci.
Poprvé byla navíc pro uvedení na trh vybrána také Čína a Japonsko. Oproti předešlému ostrému startu poslední novinky ve 34 zemích, bylo pro start nového tabletu vybráno až 42 zemí.
Nový iPad Air je dle údajů společnosti o 20% užší a o 28% lehčí než jeho předchůdce. Fyzický vzhled 9,7 palcového tabletu byl převzat z iPadu mini a na trh přichází s novým 64-bitovým procesorem s názvem A7, jež si odbyl premiéru v rámci uvedení nového iPhonu 5S v minulém měsíci.
Očekáváním je, že investoři budou bedlivě vyhlížet známky silné poptávky po novém zařízení na trhu tabletů, jehož dříve raketový růst vykazoval v posledních dvou čtvrtletích, i přes zářijový prodej 14 miliónů zařízení, známky útlumu. Právě Japonsko a především pak Čína se jeví jako marketingový tah, jež by firmě mohl opět dopomoci usadit se na výsluní trhu s tablety.
Opakující se nevýhodou na trhu s iPhony je, že dodávky a příjmy z prodeje obvykle rychle klesají s uspokojením prvotní poptávky. U Applu tak s ohledem na periodicitu iPhonu očekávají, že silná poptávka přetrvá do prosince tohoto roku a riziko poklesu poptávky by se mohlo začít projevovat na číslech za období mezi březnem a červnem 2014.
Čísla ukazují, že, co se podílu na globální scéně týká, iPad trhu s tablety stále vévodí. V posledních měsících je však možné sledovat, jak vůdčí pozice americké společnosti Apple, v souvislosti se silnou konkurencí ostatních výrobců, kteří své zboží podobné specifikace nabízejí často za částky o 100 USD levnější, klesá.
Dle údajů IDC (International Data Corporation) dosahoval podíl společnosti Apple na globálním trhu v prodeji tabletů v prvních třech čtvrtletích tohoto roku v průměru 34%. Ve stejném období roku předešlého se však na trhu podílel celými 52%. Oproti tomu výrobce Samsung zvýšil tržní podíl ve stejném období se svými tablety řady Galaxy z loňských 10% na letošních 19%.
Svou cestu mezi zmíněné dvě stálice se snaží razit také společnosti Amazon a Google, jež uvedly na trh větší tablety pod označením Kindle Fire a Nexus. Podobně jako u Samsungu jsou tato zařízení nabízena s podobnými specifikacemi a paměťovými konfiguracemi jako iPad Air, ovšem s cenou hodně pod 499 dolary, za které je nabízen poslední ze zmíněných tabletů amerického výrobce Apple.
Naši zkušení makléři se na kapitálových trzích pohybují již mnoho let a dokáží poradit i ve složité situaci. Přistupujeme ke každému klientovi individuálně, ať již se jedná o začínajícího investora a tradera nebo o zkušeného burzovního profesionála.
Jsme vždy připraveni Vám poradit s implementací konkrétních obchodních strategií, kterým důvěřujeme a které mají svou historii. Tam kde ostatní utíkají z boje, my vidíme příležitost.
Pro více informací navštivte www.hbpartners.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz