(Kurzy.cz)
Samsung ve 4Q zdvojnásobil tržní podíl na trhu tabletů. Celkově se ve 4Q prodalo 52,5 miliónů zařízení
Největší tržní podíl v tomto segmentu patřil ve 4Q produktům společnosti Apple se 44procentním zastoupením. Tržní podíl americké firmy poklesl z 52% ve 4Q11 respektive 46% ve 3Q12. Firma prodala celkem 22,9 miliónu iPadů v posledním čtvrtletí.
Druhá příčka patřila jihokorejskému Samsungu se 15%, což představuje více jak dvojnásobné zlepšení oproti poslednímu čtvrtletí roku 2011 a stagnaci oproti 3Q12. Samsung umístil na trhu ve 4Q celkem 7,9 miliónu zařízení.
Do pomyslné medailové trojice se dostal ještě Amazon s podílem na úrovni 12% (8,3% ve 3Q12 respektive 16% ve 4Q11).
Do první pětice se nevešel tablet od Microsoftu s poklesem prodejů na méně než 900 000 zařízení a to i přesto, že operační systémy od této firmy celosvětově podporují plných 90% klasických PC.
Vysoký růst zájmu o tablety pramení především z představení nových modelů, snížení cen a z efektu vánoční nákupní sezóny.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz