K oblíbeným dárkům patří čokoláda
PRAHA (MEDIAFAX) - Čokoládu jako dárek kupuje téměř každý desátý Čech, uvádí v neděli zveřejněný průzkum společnosti KPMG. Češi čokoládu vybírají především podle druhu (v 50 procentech případů) a značky (34 procent), hledí ale i na cenu, ta je hlavním kritériem při nákupu pro 12 procent zákazníků.
Čokoládu jako dárek nejčastěji vybírají Západoevropané, nejvíce Britové a Francouzi. Během loňských svátků vzrostl prodej čokoládových výrobků v obou zemích o 53, respektive 41 procent. Nárůst spotřeby čokolády ve svátečním období hlásí také Čína, kde se cukrovinka stává vyhledávaným dárkem mezi střední třídou.
Češi nakupují čokoládu především k oslavám narozenin, svátků nebo pro návštěvy. Při nákupu preferují menší luxusní sety.
"Obecně máme nejraději mléčnou čokoládu, nicméně naše chuťové preference se liší kraj od kraje," uvedla Marika Konečná ze společnosti. V Královéhradeckém a Pardubickém dávají lidé přednost čokoládě hořké, zatímco mléčnou s přísadami si oblíbili v Libereckém a Moravskoslezském kraji. Na Plzeňsku si rádi pochutnají jak na hořké, tak na mléčné, a to i pokud jsou do ní přimíchány oříšky nebo ovoce. Bílá čokoláda oslovuje ze všeho nejméně.
Více než polovina Čechů si čokoládu dopřává až několikrát týdně, čím mladší konzument, tím častěji. Zatímco čokoládu si jednou týdně dá 58 procent lidí ve věku 18 až 25 let, v kategorii nad 55 let jde jen o 47 procent. Několikrát denně se touto pochoutkou odmění šest procent mladých lidí, u starších jde o ojedinělé případy.
Jitka Zadražilová, zadrazilova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz