Společnosti často zanedbávají péči o současné zákazníky, tvrdí manažeři
PRAHA (MEDIAFAX) - Věnovat se svým současným klientům je pro mnoho firem opomíjenou nutností úspěšného byznysu. Společnosti jsou často zaslepené pouze vidinou získávání nových klientů, načež ztrácejí ty, které získali dříve, informovala v úterý marketingová agentura Sabanero.
"Nové zákazníky je nutno oslovit zajímavou cenou, možností odměn za registraci nebo věrnostním programem s odměnami. Proti tomu stávající zákazník očekává, že za to, že již vašim zákazníkem je, získá nějaký benefit - ať už se jedná o slevu na nákup či možnost odměn za věrnost, soutěží a výjimečných akcí," říká jednatel marketingové agentury Sabanero Roman Berglowiec.
Péče o stávající i nové zákazníky se proto podle něho vzájemně prolíná a ideální variantou zůstává nabízet akce pro obě skupiny při jejich občasném oddělení a zvýhodnění jedné či druhé skupiny.
"V oblasti prodeje zboží a služeb se samozřejmě péče o zákazníky liší v jiném přístupu k zákazníkovi, který si u vás zakoupí knihu, nebo k firemnímu zákazníkovi nakupujícímu reklamní kampaň v řádech statisíců," uvedl Berglowiec s tím, že opětovná spolupráce či nákup závisí na více faktorech, jako je spokojenost s celkovým přístupem, rychlostí a jednoduchostí nákupu nebo zařízení služby, přiměřená cena a průběžná a následovná péče o zákazníka.
"Jako nejúčinnější udržení naši firemní klientely zaznamenáváme možnost nabídky množstevních slev a celkové plánování kampaní, kdy zákazník pouze schválí náš návrh a agentura se již o vše postará," zakončil Berglowiec.
Jan Soukup, soukupj@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.