TNBiz (TN.cz)
Osobní finance  |  09.05.2012 08:55:05

Průměrný klient zaplatil v dubnu za používání bankovních služeb 177 korun

PRAHA (MEDIAFAX) - Klientský index v ČR za měsíc duben dosáhl 177 korun, to znamená, že průměrný klient české banky za čtvrtý měsíc roku 2012 za používání bankovních služeb zaplatil o korunu více, než o měsíc dříve. Vyplývá to z aktuálního Klientského indexu zveřejněného ve středu.

První místo stabilně obhájila mBank s mKontem. U tohoto účtu se průměrné měsíční náklady na vedení účtu nezměnily a zůstaly na stejné výši 7,50 . Stejný trend server bankovnipoplatky.com zaznamenal i u druhé pozice, kde u Fio banky s Fio Běžným účtem se náklady zvýšily o jednu korunu na 43 . Třetí místo obhájila Raiffeisenbank s eKontem Premium (min. obrat 25 tis. Kč), kde klienti průměrně v tomto měsíci zaplatili za vedení účtu 128 . Poštovní spořitelna s Osobním účtem ERA se ustálila na čtvrtém místě a její klienti v březnu průměrně zaplatili 143,50 za vedení svého účtu. Do 150 korunové hranice se probojovala tento měsíc i Komerční banka s účtem Můj účet, kde klienti průměrně zaplatili 147 /měsíc. U tohoto účtu záviselo, jak klienti dokážou efektivně využívat nastavení svého účtu. O jednu pozici si pohoršila GE Money bank s účtem Genius Active, kde klienti zaplatili průměrně 149,50 .

"Z provedené analýzy získaných dat klientů vyplývá, že tento měsíc nedošlo k výraznějším změnám ve výši průměrných měsíčních nákladů u jednotlivých účtů. Hodnota Klientského indexu se mírně zvýšila na 177 /měsíc," uvedl Ivan Soukal, který index zpracovává.

U nových bank (Air Bank a Equa) podle něj stále není k dispozici dostatek validních dat, které by určily skutečnou výši průměrných měsíčních nákladů, které klienti zaplatí za vedení svého účtu. Jak dále poznamenává, tyto výpočty kromě výše poplatků a provizí na jednotlivých účtech v sobě zahrnují výraznou složku spojenou s chováním klienta. "To je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů výborného výsledku mBank, kdy je tato banka vyhledávány klienty, kteří nepoptávají celou paletu služeb, a jde jim o základní elektronický banking. Jinými slovy i přes výborný výsledek, nelze její první místo brát automaticky jako plošné doporučení pro přechod všech klientů na mKonto," upozornil Soukal.

Kalkulátor sleduje velmi podrobně chování klientů, resp. zachycuje používání retailových bankovních služeb respondentů. Nejde jen o to, u jaké banky jsou, ale kolikrát danou službu použijí. Díky tomu je celkový poplatek klienta ovlivněn nejen tím, jak drahou banku má, ale především jak se v ní chová. Pokud je někdo velmi aktivní, tak i v průměrně drahé bance bude platit měsíčně stokoruny. Pokud někdo banku prakticky nepoužívá, tak i v drahé bance se může dostat pod 100 měsíčně.

Libor Popela, popela@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688