Škoda Auto v prvním čtvrtletí prodala rekordních 242 700 vozů (12.4.2012)
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v prvním čtvrtletí rekordních 242 700 vozů, její podíl na světovém trhu vzrostl na 1,5 procenta. Automobilka o tom informovala ve čtvrtek.
Výrazně se na tom podepsal březen, kdy automobilka prodala také rekordních 95 200 vozů. To je meziročně o 12,1 procenta více.
V celém prvním čtvrtletí roku vzrostly prodeje české automobilky o 11,8 procenta. Vedle března 2012 tak Škoda Auto dosáhla dalšího rekordu v 117leté historii i v prvním čtvrtletí roku 2012.
Podíl značky Škoda na světovém trhu vzrostl téměř na 1,5 procenta (v uplynulém roce činil 1,4 procenta).
Dynamický růst zaznamenaly trhy jako Čína a Indie, kde prodeje dosáhly rekordních úrovní. I v Rusku, ve východní Evropě a na důležitých trzích západní Evropy dosáhl růst dvouciferných hodnot.
"Škoda pokračovala v březnu a v prvním čtvrtletí ve svém růstovém kurzu. V obtížných podmínkách celosvětového trhu se nám navzdory trendu podařilo naše prodeje ještě zvýšit. Tento výsledek jen potvrzuje naši Růstovou strategii 2018 a odráží výkon všech zaměstnanců, importérů a dealerů společnosti. V nadcházejících měsících budeme pokračovat v modelové ofenzívě a rozšíříme naši modelovou paletu o další nové, atraktivní modely," prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu.
Na silně konkurenčních trzích západní Evropy se značce Škoda podařilo oproti trendu dosáhnout růstu. Zatímco celý trh lehce ztrácel, vzrostl v březnu mírně prodej české značky o jedno procento na necelých 41 500 vozů (březen 2011 - 41 100). V prvních třech měsících roku 2012 dosáhla značka Škoda v západní Evropě s počtem necelých 98 500 prodaných vozů nárůstu o 3,7 procenta vůči stejnému období uplynulého roku (1. čtvrtletí 2011 - 95 tisíc vozů).
Největší dynamiku zaznamenaly prodeje v březnu 2012 v Rakousku (+23,6 %), ve Velké Británii (+22,8 %), Francii (+19,3 %), Švédsku (+17,8 %), Finsku (+17 %), Španělsku (+12 %) a ve Švýcarsku (+9,1 %). I na největším evropském trhu, kterým je Německo, pokračovala Škoda ve svém úspěšném tažení a mírně posílila svou pozici s více než 14 500 prodanými vozy. Nejžádanější byly v západní Evropě v březnu modely Škoda Fabia a Octavia. Nejvyšší nárůsty v západní Evropě v tomto měsíci zaznamenala značka u modelových řad Yeti (+10,3 %) a Roomster (+4,7 %). Dobře si vedl i Superb s přírůstkem 3,3 procenta.
Dalšího vysokého procentuálního nárůstu prodejů dosáhla Škoda Auto v březnu 2012 ve východní Evropě. Počty vozů dodaných zákazníkům vzrostly o 41,4 procenta na téměř 11 600 kusů (březen 2011 - 8 200 vozů). V prvním čtvrtletí roku 2012 se společnosti Škoda Auto ve východní Evropě dařilo růst o 38,7 procenta na zhruba 28 300 prodaných vozů (1. čtvrtletí 2011 - 20 400 vozů).
Hnacím motorem odbytu v regionu bylo opět Rusko: i v březnu si zde automobilka úspěšně vedla, když zvýšila prodej o 47 procent na více než 8 100 vozů (březen 2011 - 5 500 vozů). Škoda dodala v Rusku v prvních třech měsících 19 200 vozů, což bylo přibližně o 42,9 procenta více než v 1. čtvrtletí roku 2011 (13 400 vozů). Nejžádanějším modelem automobilky Škoda na ruském trhu byla v březnu opět Octavia, pro kterou se rozhodlo více než 4 100 zákazníků (+39,3 %, březen 2011 - 3 000). Prodejní čísla kompaktního SUV Yeti se zdvojnásobila z necelých 700 na téměř 1 400 vozů. Roomster dosáhl nárůstu o 126 procent na téměř 170 vozů, Superb o 51,7 procent na necelých 500 vozů. Výrazný nárůst prodeje zaznamenala s více než 1 700 vozy (+92,1 %) Škoda v březnu 2012 i na Ukrajině.
Na trzích střední Evropy se společnosti Škoda Auto podařilo v březnu dále zvýšit prodej o 6,3 procenta na téměř 11 500 vozů (březen 2011: 10.800 vozů). V prvních třech měsících dosáhla Škoda díky více než 32 600 prodaným vozům nárůstu o 5,5 procenta (1. čtvrtletí 2011 - 30 900 vozů).
Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům v březnu 2012 o 3,3 procenta na 5 300 vozů (březen 2011 - 5 100). I přes celkově klesající poptávku na polském trhu se automobilce v březnu podařilo prodat téměř 3 600 vozů, což je o 9,8 procenta více. V Maďarsku a Chorvatsku si značka připsala dvouciferný nárůst prodejních čísel (+11,5 % resp. +55,9 %). Nejoblíbenějším modelem značky Škoda ve střední Evropě zůstává Octavia (5 400 vozů; +17,2 %). Nejvyšší přírůstek zaznamenaly modely Yeti (+24,4 %) a Superb (+10,1 %).
V růstovém kurzu pokračovala v březnu Škoda úspěšně i v Číně. Počty vozů dodaných zákazníkům vzrostly o 9,6procenta na více než 21 300 (březen 2011 - necelých 19 500 vozů). V prvním čtvrtletí 2012 dosáhla Škoda na čínském trhu nárůstu o 8,9 procenta na více než 59 200 prodaných vozů (1. čtvrtletí 2011 - 54 400 vozů). Tím zůstává Čína pro značku Škoda stále největším samostatným trhem. Obzvláště oblíbené byly u čínských zákazníků v březnu modely Octavia (13 300 vozů; +18,3 %) a Fabia (4 900 vozů, +32,2 %).
Vysoké přírůstky zaznamenala automobilka opět v Indii. V březnu vzrostly prodeje o 64,5 procenta na téměř 5 000 vozů (březen 2011 - 3 000) a v prvních třech měsících roku 2012 o 40 procent na více než 11 500 vozů (1. čtvrtletí 2011 - 8 200 vozů). Především kompaktní limuzína Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, má u indických zákazníků dobrý zvuk. Prodeje modelu Rapid vzrostly v březnu 2012 na více než 2 700 vozů z 2 000 vozů prodaných v únoru 2012. Rapid má pro růst značky v této zemi klíčový význam, byl vyvinut speciálně pro potřeby indických zákazníků. Rostoucí prodeje a ocenění "Rodinný vůz roku v Indii" udělený koncem roku 2011 úspěch nového vozu na subkontinentu jen potvrzují.
I na dalších trzích se Škoda v březnu 2012 ukázala v dobré kondici a výrazně upevnila své postavení. V Izraeli dodala automobilka zákazníkům 1 200 vozů (+47,9 %), v Egyptě téměř 800 vozů (+>500 %) a v Austrálii přibližně 400 vozů (+145,6 %).
Filip Sušanka, susanka@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz