UNIPETROL se ve 4Q propadl do výrazné ztráty 3,14 mld.Kč = 17,3 Kč na akcii
Společnost UNIPETROL vykázala za 4Q výraznou ztrátu 3,141 mld. Kč (17,32 Kč/akcii), při příjmech 24,327 mld. Kč. Zatímco příjmy zaostaly za očekáváním jen nevýrazně, ztráta překonala i ty nejpesimističtější odhady. Trh očekával ztrátu zhruba přes 1 mld. Kč.
Společnost sice již v lednu informovala, že zisk, resp. ztráta EBIT bude horší než ve 3Q, avšak číslo -2,554 mld. Kč je více jak 10násobným zhoršením. Kromě špatného makroekonomického prostředí v rafinérském a petrochemickém segmentu, poklesu rafinérských marží meziročně o 80 %, se na výsledku výrazně podílel avizovaný odpis aktiv v dceřiném Paramu ve výši cca 1,2 mld. Kč a také emisních povolenek za cca 160 mil. Kč. UNIPETROLu se snížily objemy prodejů rafinérských produktů o 6 %, petrochemických pak dokonce o 15 %. Pozitivně na výsledky působil vlastně jen maloobchod s provozním ziskem 64 mil. Kč.
Společnost přitom v lednu uváděla, že odpis aktiv Parama by měl být jen v objemu přes 500 mil. Kč, či emisních povolenek za cca 140 mil. Kč.
UNIPETROL se tak díky 4Q propadl do celoroční ztráty 2,806 mld. Kč (15,47 Kč/akcii), při výnosech 97,428 mld. Kč (+13 %). Zisk EBIT dosáhl záporných -1,989 mld. Kč, EBITDA klesla na 1,118 mld. Kč (-78 %). Firmě se tak vlastně např. nepodařilo splnit svůj cíl zpracovat více ropy než v roce 2010, když naopak došlo k poklesu o -9 %. Obdobně u prodeje rafinérských výrobků, které zaznamenaly pokles o -3 %.
J.Zendulka
Výsledky Unipetrolu - tržby v souladu, ale zisk výrazně pod odhady trhu ...
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz