(Kurzy.cz)
US automobilový sektor zažil vloni nejlepší rok od r. 2008, prodalo se 12,8 miliónů vozů
V krizovém roce 2008 tržby poklesly meziročně o 18% na 13,2 miliónů vozů, což byl nejhorší výsledek od roku 1992.
Celkové prodeje včetně cizích značek podle Autodata v roce 2011 stouply o 10 na 13,6 miliónu vozů, což překonalo průměr očekávání trhu nastavený na 13,4 miliónu.
Americké automobilky zvýšily své tržní podíly na domácím trhu. Dohromady domácí automobilky GM, Ford a Chrysler v roce 2011 kontrolovaly 47,1% trhu oproti 45,2% v roce 2010. Ford vloni zaznamenal již třetí roční růst tržního podílu v řadě, Chrysler měl největší růst z ˇpředloňských 9,4 na 10,7%.
Prodeje GM stouply o 13% na 2,5 miliónu vozů. Prodeje Fordu stouply o 11% na 2,14 miliónu a konečně Chrysler zaznamenal růst o 26% na 1,37 miliónu.
Japonská Toyota vloni v USA prodala 1,64 miliónu vozů, což představuje pokles o 6,7%.
Honda snížila prodeje o 6,8% na 1,15 miliónu.
Prodeje Nissanu stuply o 15% na 1,04 miliónu vozů.
Prodeje jihokorejské Hyundai stouply o 20% na 645 690 vozů.
Pro rok 2012 GM uvedla, že vidí další prostor pro růst prodejů. Ford počítá také s růstem a to do rozpětí 13,5 až 14,5 miliónu vozů, průměr ukazuje na předpoklad růstu o cca 11,5%.
Chrysler počítá pro rok 2012 s růstem prodejů o 45% na 1,57 miliónu vozů.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz