Jak je to vlastně s tím lednovým efektem?
Někteří investoři věří na mystickou moc toho kterého měsíce. Leden je v tomto ohledu jedním z nejskloňovanějších měsíců - velcí investoři po daňové optimalizaci v závěru roku přece v lednu musejí doplňovat akciové pozice, čímž zvyšují poptávku, a tedy i cenu akcií. Populární pořekadlo dokonce zní, že jaký na burzách leden, takový je celý rok. No dobře, proč ne. Ale jak ukazují statistiky, dá se něco podobného říci o každém měsíci v roce! Například v roce 2008 klesly americké akcie v lednu o 6,12 %, aby završily rok propadem o celých 38,5 %. Ovšem rychlý pohled na ostatní měsíce tohoto konkrétního roku by "indikoval" stejné "pravidlo". V případě ledna je možná podstatnější mnoha lety podporovaná víra v jeho význam - ta totiž na trhu může působit stejně silně jako samotné "sezónní vlivy". Čtěte také: A jak jsou na tom další měsíce? · Když akcie klesnou v únoru, akcie v průměru za rok přidají 2 %. Když akcie v únoru naopak stoupnou, S&P 500 přidá za rok 12,53 %. · Když akcie klesnou v březnu, za rok se dokáží dostat do 3,5% plusu. Pozitivní březnový vývoj indikuje celoroční růst o 11,46 %. · Když akcie v dubnu ztratí, S&P 500 za rok také odepíše, konkrétně o 0,23 %. Dubnový růst naopak indikuje celoroční kladný výsledek 12,87 %. · Květnový pokles indikuje celoroční růst akcií o 4,39 %, pozitivní květnové obchodování zvýší očekávaný výnos z akcií za celý rok na 11,61 %. Mohli bychom pokračovat, ale zkrátka tomu věřte: Růst v kterémkoli měsíci podle statistiky indikuje celoroční posílení indexu S&P 500! A to znamená, že pořekadla typu "jaký leden, takový rok" postrádají hlubší smysl pro investiční rozhodování. Grafické znázornění zhodnocení akcií podle jednotlivých měsíců najdete ZDE: Čtěte také: |
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz