Japonská spotřebitelská nálada v listopadu klesla
TOKIO (MEDIAFAX) - Důvěra japonských spotřebitelů se v listopadu zhoršila. Informovala o tom v pondělí agentura AFP.
Index spotřebitelské důvěry v listopadu klesl z říjnových 38,6 bodu na 38,1 bodu. To signalizuje, že náladu japonských spotřebitelů negativně ovlivňují dopady evropské dluhové krize a zpomalující růst globální ekonomiky.
Vyplývá to z průzkumu japonské vlády mezi 5033 tamními domácnostmi.
Podle agentury AFP se objevily obavy, že jakékoli další zhoršení evropské dluhové krize by mohlo způsobit vážné problémy proexportně orientované japonské ekonomiky.
Index důvěry japonských spotřebitelů se sestavuje na základě průzkumu mezi domácnostmi, které mají alespoň dva členy. Tamní vláda ho sestavuje od roku 1982 a jeho hodnota závisí na názorech spotřebitelů ohledně vývoje jejich příjmů a situace na trhu práce.
Úřad japonské vlády po zveřejnění listopadové hodnoty indexu uvedl, že nálada téměř stagnuje. Hodnota indexu pod hranicí 50 bodů znamená, že mezi spotřebiteli vládne pesimismus.
Tomáš Králícek, kralicek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz