Prodej osobních vozů v ČR ke konci listopadu vzrostl meziročně o 2,7 procenta
PRAHA (MEDIAFAX) - Prodej nových motorových vozidel v České republice dosáhl na konci listopadu 158 263 kusů, což představuje meziroční nárůst o 2,7 procenta. V pondělí o tom informoval Svaz dovozců automobilů (SDA).
Nejprodávanějšími značkami osobních automobilů na českém trhu byly ve sledovaném období Škoda s třicetiprocentním podílem, Volkswagen se skoro devíti procenty a Ford s osmi procenty. Nejvíc, zhruba 25 procent, připadalo na malé vozy.
Největším skokem prošel prodej nových nákladních automobilů. Těch se za prvních 11 měsíců letošního roku prodalo meziročně o 52,6 procenta více (ze 4 727 ks na 7 215 ks). Největší podíl na trhu si přitom s pětinou segmentu připsala domácí značka Mercedes Benz, následovaná společnostmi DAF a MAN.
Registrace nových autobusů vzrostly ve sledovaném období o devět procent na 700 kusů. Nejvíce autobusů ve sledovaném období prodala domácí společnost SOR, za kterou se v prodejích umístily Irisbus a Mercedes.
Klesá naopak prodej motocyklů, a to o téměř deset procent na 16 252 prodaných motorek.
Ondrej Fér, fer@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz