Komerční banka nejvíce mezi tuzemskými bankami zlepšila meziročně svou poplatkovou
politiku vůči klientům a zlepšila své hodnocení o 5 procentních bodů. Poplatkově nejvstřícnější bankou i po
roce zůstávají mBank a Fio banka.
OVB Vstřícná banka, první projekt celoročního hodnocení tuzemských bank provedl meziroční srovnání hodnocení výše poplatků a přehlednosti sazebníků za třetí čtvrtletí
roku 2010 a třetí čtvrtletí
roku 2011. Ze srovnání a průzkumu vyplynulo, že banky jsou meziročně vůči svým klientům poplatkově vstřícnější.
Z 12 tuzemských hodnocených bank zlepšilo své hodnocení meziročně sedm bankovních ústavů, tedy mBank,
GE Money Bank, LBBW,
UniCredit Bank, ČSOB,
Komerční banka a Citibank. Naopak ke zhoršení hodnocení poplatkové
politiky došlo u tří bank, tedy u Raiffeisenbank,
České spořitelny a Poštovní
spořitelny. Dvě banky, tedy Fio Banka a Volksbank pak zaznamenaly meziročně stejné hodnocení.
Komerční banka dosáhla nejvyššího zlepšení poplatkové
politiky
K nejvyšší pozitivní změně došlo u
Komerční banky, která dokázala své hodnocení poplatkové vstřícnosti zlepšit z 62,5 procent ve třetím čtvrtletí
roku 2010 na 67,5 procenta v
roce 2011. Zlepšení tak dosáhlo celých 5 procentních bodů a
Komerční banka je tak největším skokanem mezi bankami. Pozitivního hodnocení dosáhla banka díky množství bonusů, zcela nové koncepci zpoplatňování
služeb a pozitivním úpravám svého sazebníku.
„Banka, která letos (k 1.1.2011) přišla s celkovou změnou filozofie zpoplatňování konceptem MojeOdměny a později ve stejném duchu i kontem MůjÚčet (pro fyzické osoby), který nahradil všechny balíčky (k 1.4.2011). Bance jsme tak během jednoho
roku zvýšili hodnocení - Výše bankovních poplatků a jejich struktura a přehlednost sazebníku – z 62,5 na 67,5 procenta“, komentuje hodnocení
Komerční banky Patrik Nacher, majitel serveru www.bakovnipoplatky.com.
Nejvstřícnější bankou v oblasti poplatků jsou stále mBank a Fio banka
Ve třetím čtvrtletí
roku 2011, stejně jako ve třetím čtvrtletí
roku 2010 zůstaly poplatkově nejvstřícnější dvě banky – mBank a Fio Banka. Jejich hodnocení se změnilo meziročně jen mírně. Zatímco Fio banka zaznamenal hodnocení stejné, tedy 83,8 procenta, zvýšila mBank své hodnocení z 81,3 procenta v
roce 2010 na 83,8 procenta v
roce 2011. Banky jsou v celkovém hodnocení v podstatě srovnatelné. Zatímco mBank má absolutně nejnižší poplatky, Fio banka má širší portfolio produktů a přehlednější sazebník.
U obou bank došlo meziročně jen k mírným úpravám poplatků, na rozdíl od jiných bank. Je to však poměrně logické, protože nízkonákladové banky mají jen velmi omezený prostor k dalším vstřícným úpravám poplatků vůči svým klientům.
Česká spořitelna, Poštovní
spořitelna a Raiffeisenbank se zhoršily
Tyto tři banky meziročně zhoršily své hodnocení. To znamená, že banky v průběhu
roku přistoupily ke krokům, které poplatky za produkty těchto bank spíše zvyšují nebo znepřehledňují své sazebníky.
www.vstricnabanka.cz
www.vstricnabanka.cz