Budoucnost přichází, vítejte APPLE TV (19.9.2011)
Vývojáři Applu tvrdí, že nová televize nahradí nejen současné přístroje, ale také herní konzole a v neposlední řadě vyhlásí válku provozovatelům kabelových televizí. Comcast nebo Netflix tak rozhodně nebudou mít na růžích ustláno.
Již o vánocích v příštím roce můžete mít tento "zázračný" produkt na místě, kde Vám nyní stojí váš současný přístroj. Přístroj bude první verzí televizoru vyrobený od Applu a bude napojen na on-line ekosystém.
Společnost Apple má bezesporu dostatek prostředků, aby se vydala na neorané pole s novým výrobkem. Začněme však minulostí. Analytik z Piper Jaffray, Gene Monster, přišel letos v létě s důkazy, že firma Apple pracuje na vývoji televizoru. Avšak již v předchozím roce sám Jobs naznačil, že právě tato část trhu je další metou pro jeho společnost.
V současné době již však Jobs na nejvyšší židli v Applu nesedí a právě jeho nástupce Tim Cook potřebuje pořádný hit. Načasování projektu se jeví jako dokonalé. Televizní průmysl se v současné době mění nejrychleji za celých padesát let. Ve hře jsou miliardy dolarů zisku pro vítěze, který dokáže nejlépe oslovit společnost. I my, jako investoři Applu, hledíme dále a po tom, co společnost doslova zadupala podstatnou část konkurence v oblasti mobilních telefonů a tabletů, vyhlížíme další metu.
Cíl je jasný a jeví se jako obrovská budoucnost. Televizor je stále králem všech médií. Typický americký spotřebitel sleduje 5 hodin a 9 minut TV denně. Dokonce i mladší část generace, která již má osvojené aktivní používání internetu, ať již na mobilním telefonu, či počítači, stále věnuje televiznímu monitoru v průměru 3 hodiny a 30 minut každý den, oproti v průměru 69 minutám na internetu. Střední třída ve spojených státech může ve Spojených státech sledovat asi 130 programů, toto číslo je však poměrně zavádějící, jelikož celá rodina v průměru za jeden rok odklikne na ovladači pouze osmnáct televizních stanic. To je pravděpodobně důvod poklesu uživatelů nejpřednějších amerických poskytovatelů kabelového příjmu. Je to logické, při průměrné ceně 75 dolarů za měsíc se lidé nechtějí nechat zaplavovat škvárem, který většina televizních společností vysílá a není tedy důvod, proč by za něj měli platit. Trh je nyní připraven na zakousnutí se do Jablka.
Velice šťavnatý cíl pro Apple jsou dále příjmy z televizních reklam. Rozdíl ve výdajích na reklamu na internetu a reklamy v televizi je stále ještě více než sedminásobný. Bezesporu velmi zajímavý přínos do rostoucí pokladny společnosti.
Apple, aby tento trh roztrhal na kusy a zcela ovládl, bude muset přijít s něčím radikálním, co doslova změní náš postoj ke sledování televizoru, stejně jako se tomu stalo u iPhhonu na poli s mobilními telefony. Apple již v předchozím roce získal patent na systém 3D displeje, u něhož nebudete potřebovat brýle a sledovat ho bude moci nezávisle několik lidí v jedné místnosti. Jeví se to pro mě trochu šíleně, prakticky to naznačuje možnost vložení jakéhokoliv hologramu přímo do kterékoliv místnosti.
Cílové ceny kolem $500, tak zanedlouho mohou vypadat vedlo nových cen kolem $800, zcela vágně.
Vítejte v budoucnosti, jelikož současné televize se proti tomu jeví spíše jako krabice s obrázkem.
Přehled všech článků můžete sledovat na serveru www.akcieatrhy.cz nebo stažením našich RSS
Kamil Beran pro www.akcieatrhy.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz