(Kurzy.cz)
Globální výdaje na reklamu letos mírně vzrostou a internet bude i nadále nejrychleji rostoucím médiem
Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá v letošním roce nárůst globálních reklamních výdajů o 4,1 %. Silnější růst se předpokládá v letech 2012 a 2013. Nejrychleji rostoucím médiem je internet, následovaný televizí.
Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet, tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím. Televize je v současnosti druhým nejrychleji rostoucím médiem (6,2 % ročně) a díky objemu investovaných finančních prostředků nejvíce přispívá k celkovému globálnímu růstu investic do reklamy.
Internet stabilně pokračuje v trendu posledních let - v porovnání s jinými médii roste nejrychleji, a to v průměru o 14,2 % ročně (v letech 2010 až 2013). Nejrychleji rostoucím segmentem je bannerová reklama (o 16,4 % ročně), zejména díky online videu a sociálním médiím. Reklama ve streamovaném videu roste rovněž velmi rychle.
Ve většině vyspělých trhů jsou sociální sítě na špici nejnavštěvovanějších webových stránek a jsou daleko před svými konkurenty také v čase, který na nich návštěvníci stráví. U placené reklamy na vyhledávačích očekává agentura ZenithOptimedia v letech 2010 až 2013 průměrný růst o 14,4 % ročně. Obecně jsou čím dál tím více populární nástroje, které umožňují lokálním a menším inzerentům vstoupit na trh napřímo bez bariér.
„Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v České republice, klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média a mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing,“ říká Tomáš Lauko, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.
Zdroj dat: ZenithOptimedia
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz