Akcie porostou. Pět býčích argumentů boří všechny otazníky
Jednání o dluhovém stropu ve Spojených státech! Evropská dluhová krize! Vysoká nezaměstnanost! Nenechte si zkazit náladu. Dobrou chuť, pokud zrovna obědváte (ten uměl investovat, vzpomínáte?), a přečtěte si pár důvodů pro příští býčí útok na burzovní grafy. 1. Grafům se chce růst Taky důvod, řekli byste. Proč začínáme tímto "pofidérním" tvrzením? Vždyť akciový trh se každý den hýbe podle nálady investorů. Hm, skoro. Hedgeoví manažeři (a ti většinou docela vědí, co dělají) sledují jeden ukazatel více než ty ostatní: 200denní klouzavý průměr. Mají dobrý důvod: Když trh klesne pod tuto hodnotu, čeká trh delší medvědí období. A naopak. Červnové i dosavadní červencové obchodování bylo o udržení hranice podpory právě na úrovni 200denního průměru indexu S&P 500. A trh touto zkouškou zatím prochází velice dobře, a že by bylo důvodů pro výprodej víc než dost.
2. Už to tady bylo Splasklá bublina, po níž se zhroutil trh a oživení trvá už příliš dlouho. Není to poprvé, co se něco podobného děje, jen tentokrát v tom "zahučeli" majitelé nemovitostí, nejen denní obchodníci. Minulost sice není a nemá být vzorem pro další investování, v tomto případě ovšem jen těžko hledat důvod, prč by se historie neměla dříve nebo později (z)opakovat.
3. Akcie jsou levné Oceňovací modely vzaly během krize zasvé, ovšem dlouhodobě právě jako MODEL fungují docela obstojně. Americké akcie jsou podle průběžných ročních zisků nejlevnější od roku 1994 (P/E 15).
Jaké jsou další silné býčí argumenty? Pokračování článku najdete ZDE: |
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz