PwC: Český mediální a zábavní trh poroste v příštích pěti letech o 6,8 procenta ročně
PRAHA (MEDIAFAX) - Celosvětové výdaje v oblasti médií a zábavy (E&M) porostou v následujících pěti letech každoročně o 5,7 procenta, tržby na českém trhu médií a zábavy porostou v následujících pěti letech o 6,8 procenta ročně. Informovala o tom ve středu mezinárodní společnost PwC.
Tahounem růstu bude podle aktuálního průzkumu PwC Global Entertainment & Media Outlook 2011-2015 globální ekonomické oživení a pokračující posun od tradičních k digitálním médiím. Zatímco nyní tvoří nejrůznější digitální formáty 26 procent tržeb odvětví, v roce 2015 by to mělo být téměř 34 procent. O tento výrazný posun se postarají především chytré telefony a rozvoj mobilních a bezdrátových sítí umožňující rychlejší stahování dat.
Loni došlo k opětovnému oživení zábavního a mediálního trhu po prudkém poklesu v roce 2009. Právě obrat globální ekonomiky směrem vzhůru byl impulsem k tomu, aby spotřebitelé více utráceli za oblast médií a zábavy. Zároveň postupující digitalizace přináší zlatý věk pro zákazníky a poskytovatele, kteří se naučili plně využívat možností digitálního světa.
"Výdaje na reklamu, jednu z nejcitlivějších položek na vývoj hospodářského cyklu, by měly v následujících pěti letech růst globálně v průměru o 5,5 procenta ročně. V České republice očekáváme každoroční nárůst v průměru o 4,7 procenta, z toho internetová reklama o téměř 10 procent," uvedla Olga Řehořková, specialistka na zábavní průmysl a média ze společnosti PwC ČR.
Útraty konečných spotřebitelů v sektoru E&M loni na celém světě vzrostly o 2,2 procenta, v České republice to bylo dokonce 4,7 procenta. Přístup k internetu si spotřebitelé neodepřeli ani v krizi, a tak toto odvětví loni zaznamenalo stejně jako v roce 2009 globální meziroční nárůst shodně o 9,2 procenta.
"Očekáváme, že jeho obrat vzroste z 270 miliard dolarů v roce 2010 na 408 miliard dolarů v roce 2015. V České republice předpokládáme v následujících pěti letech obdobný nárůst, a to z loňských přibližně 20 miliard korun na téměř 37 miliard korun v roce 2015," řekla Řehořková.
Celé odvětví podle ní směřuje k tomu, aby poskytlo spotřebiteli prostřednictvím řady různým platforem zkušenost, jež ho zaujme.
"Nacházíme se ve zlatém věku digitálního spotřebitele, který nikdy neměl takový, mnohdy bezplatný, přístup k nejlepšímu obsahu prostřednictvím řady médií a technologií. Generální ředitelé firem z oblasti médií a zábavního průmyslu musí nastavit takové obchodní modely, které odpovídají novému chování. V konečném důsledku proto, aby se vytvářel kvalitní obsah, musí existovat někdo, kdo je za něj ochoten zaplatit," upozornila Řehořková.
Tomáš Králícek, kralicek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz