Realitní rádce XI.díl - Jak funguje inzerce nemovitosti?
Jednoznačně za účelem sehnání klienta. Bez rozsáhlejší a cílené inzerce je v současné době, kdy nabídka výrazně převyšuje poptávku, šance na úspěšnou realizaci obchodu velmi malá.
Kolik inzerce nemovitosti stojí, pokud využiji služeb realitní kanceláře?
Inzerce nemovitosti by měla být vždy zahrnuta v provizi realitní kanceláře. Provize realitní kanceláře se (v Praze) obecně pohybuje mezi
Kolik stojí inzerce nemovitosti, pokud budu inzerovat na vlastní pěst?
Pokud by se jednalo pouze o zadání inzerátu na internetový server, v závislosti na typu serveru může být inzerát zdarma až po zhruba stovky korun. U plošné inzerce v časopisech a dalších nástrojů, jako třeba inzerce zacílená na konkrétní lokalitu, která je velmi produktivní, se již pohybujeme v řádech tisíců až desítek tisíc korun. U inzerce v dané lokalitě se navíc často podaří dosáhnout vyšší prodejní ceny.
Jaké jsou výhody inzerce přes realitní kancelář?
Nejdůležitějším znakem každého dobrého makléře je, že by měl být schopen prodat nemovitost za vyšší cenu, než by dosáhl majitel sám. Dobrá realitní kancelář by také měla mít vlastní databázi poptávajících, kterým by se nemovitost dala nabídnout přímo.
Co nesmí na inzerátu chybět?
Jednoznačně kvalitní, nejlépe profesionální fotky. Velmi důležitá je také technická specifikace nemovitosti, ve které se rozhodně vyplatí uvést i atributy, která by se klientům nemusely líbit, jako např. že nemovitost je v přízemí. Šetří se tak čas všech zúčastněných.
Jakých nejčastějších chyb se lidé dopouštějí, když inzerují sami?
Většinou podceňují důležitost kvalitní fotodokumentace. Samozřejmě záleží i na typu nemovitosti – na pronájem garsonky za šest tisíc korun rozsáhlou a cílenou inzerci určitě potřebovat nebudete. Na druhou stranu u dražšího bytu nebo třeba luxusnější rezidence vám rozhodně řádková inzerce stačit nebude.
Jak dlouho by měl inzerát být na realitním serveru umístěn?
Obecně čím déle je inzerát na daném serveru, tím je vyšší šance, že se z něj stane klasický “ležák“ – všichni o něm vědí, ale nikdo jej nechce. Každá dobrá realitní kancelář by měla umět s internetovou inzercí pracovat tak, aby se tak nestalo.
Radil: Jan Zachystal, realitní makléř kanceláře RE/MAX Alfa
další díly Realitního rádce:
Realitní rádce I.díl - kupuji novostavbu
Realitní rádce II.díl - nákup bytu
Realitní rádce III. díl - Výhradní smlouva s makléřem ano nebo ne
Poslední zprávy z rubriky Bydlení:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz