Prodej automobilů v USA v dubnu meziročně rostl o 17,7 pct
Prodej automobilů v USA meziročně rostl o 17,7% a navzdory dalšímu zdražení cen benzínů odrážel budoucí optimismus a dostupnost úvěrů. Podle dubnového průzkumu Auto data dosáhl celkový prodej 1,145 milionů vozidel, oproti 972,6 tisíc ve stejném období před rokem. Ceny benzínů byly na dohled rekordním úrovním $4za galon a zákazníci upřednostňovali úsporné modely.
Zemětřesení mělo viditelný dopad na prodej japonských automobilek na americkém trhu, zejména luxusních modelů, které jsou vyráběny téměř výhradně v Zemi vycházejícího slunce. Tamní výrobci neočekávají návrat na běžnou úroveň výroby až do konce roku.
Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl úroveň 13,17 milionů a vysoce převyšoval 11,26 milionů před rokem. Výsledek předčil konsenzuální předpověď 13,0 milionů vozidel. Byl to již třetí měsíc, kdy roční prodej předčil hranici 13 milionů, naposledy monitorovaný v pololetí 2008. Nicméně stale výrazně zaostává za úrovněmi před krizí.
Prodej GM se v dubnu meziročně zvýšil o 26,4% na 232,5 tisíc, zatímco u Ford Motor pouze o 16,4% na 189,8 tisíc. Třetí největší americká automobilka Chrysler prodala 117,2 vozidel, což byl meziroční nárůst o 22,5% a obsadila pátou příčku. Podíl tuzemských značek na trhu vzrostl o 1,5% na 46,4%.
Toyota reportovala meziroční nárůst 1,3% na 159,5 tisíc jednotek. Prodej Honda se zvýšil o 9,8% na 124,8 tisíc, Nissan reportoval 71 5 tisíc vozidel a meziroční nárůst 12,2%. Korejská automobilka Hyundai prodala 61,5 tisíc vozidel (40,3% y/y), sesterská Kia 47 tisíc aut (+56,7% y/y). Dařilo se Subaru, Suzuki, Mazdě a zejména Mitsubishi, jež zaznamenala skokový meziroční nárůst o 98%. Podíl asijských automobilek se na severoamerickém trhu meziročně snížil o 1,5% na 45,1%.
Evropské automobilky zaznamenaly další zlepšení a rostoucí podíl na severoamerickém trhu. Prodej VW meziročně zrychlil o 23% na 28,5 tisíc, BMW o 20% na 25,2 tisíc, Mercedes o 2% na 18,0 tisíc, Audi o 7,5% na 10 tisíc a Porsche o 82% na 3,2 tisíc. Znovu si výrazně polepšila pozici v USA značka Saab a Volvo.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz